נוף הגליל מובילה ארצית ב"מגן לחינוך"

נוף הגליל מובילה ארצית ב"מגן לחינוך"

נוף הגליל היא העיר היחידה בארץ שתוכנית "מגן לחינוך" פועלת בה בכל בתי הספר. על פי הנתונים, התוכנית מוכיחה את עצמה כהצלחה חסרת תקדים ומספקת 100% הגנה לתלמידים ולצוותים החינוכיים

 ביום שני השבוע הופעל מתחם בדיקות קורונה בבי"ס יסודי "כרמל" בנוף הגליל. מתוך 200  התלמידים שנבדקו אובחן תלמיד מאומת. והוא נשלח לבידוד יחד עם הקפסולה שלו, אבל כל שאר תלמידי בית הספר המשיכו ללמוד כרגיל עם המורים. "אם לא היינו ב'מגן לחינוך' התלמיד היה מדביק את כל בית הספר", סיפרה המנהלת נורית יעקב, "לתלמיד אין סימפטומים ואלמלא הבדיקה, איש לא יכול היה לדעת שהוא חיובי לנגיף".

מה שקורה בנוף הגליל מעניין מאוד את משרדי החינוך והבריאות. בהיותה העיר היחידה בארץ שבה כל מערכת החינוך פועלת ב"מגן לחינוך". נוף הגליל הפכה למעין פרזנטורית של התוכנית  אשר במקומות רבים עדיין  מעוררת חששות רבים  בקרב ההורים שלא ששים לראות את ילדיהם נבדקים פעם בשבוע באופן קבוע כחלק משגרת בית הספר. "התוכנית מופעלת רק בבתי ספר בהם לפחות 70 אחוזים מההורים מאשרים הפעלתה, אנחנו עברנו את 80 אחוזים לפחות", סיפר ממונה הקורונה ברשות, יבגני קומרנצקי.

לא היה קל לשכנע את ההורים וראש העיר, רונן פלוט בעצמו, התגייס לקמפיין ההסברה. פלוט השתתף בסרטונים, נפגש עם ועדי ההורים וקיים שיחות אישיות עם הורים שהתנגדו באופן נחרץ לתוכנית. "רוב הזמן נוף הגליל הייתה עיר ירוקה או צהובה ולכן לא הורגש או לא הומחש להורים האפקט החיובי של התוכנית. התפנית הייתה ביום שלישי שעבר כאשר בפעם הראשונה העיר הוכרזה אדומה, אולם בתי הספר המשיכו לפעול כרגיל בזכות היותם בתוכנית", הסביר ראש העיר פלוט.

נוף הגליל חזרה השבוע לצבע הצהוב, אבל ההגנה שקיבלה  בימיה  האדומים הגבירה את היענות ההורים להשתתף בתוכנית וזו הגיעה ללמעלה מ-80 אחוזים. מנהלת בית ספר "כרמל", נורית יעקב,  אמרה: "בבית הספר 'כרמל' 95% מבאי בית הספר, תלמידים וצוותים, נבדקים אחת לשבוע במסגרת 'מגן לחינוך'. התוכנית מאפשרת לנו לשמור על רצף חינוכי , לתת מענה רגשי חברתי ולצמצם פערים, גם בימים מאתגרים בהם אנו מתבקשים לשמור על ריחוק חברתי".

אילה זלינגר, מנהלת ביה"ס "בגין", אמרה: "הנתון אצלנו עבר את ה-90 אחוזים וזה מצוין כי אנחנו יודעים שהתלמידים מוגנים באופן מלא, שרשרת ההדבקה נעצרת עוד בהתחלה והרצף החינוכי נשמר".

סינתיה שריקי, אם לשני תלמידים בביה"ס "כרמל", יהב בכיתה ד' וניתאי  בכיתה ב': "בהתחלה התנגדתי לתוכנית כי לא רציתי שהילדים יחוו בדיקת קורונה כשאני לא נמצאת לידם. אבל עם הזמן ולאור הנתונים הבנתי שזו הדרך היחידה בהעדר חיסונים לילדים, להבטיח את בריאותם. אני שולחת את הילדים שלי כל בוקר לבית הספר בביטחון מלא  למקום שאין בו חולים מאומתים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.