משלחת מטעם מערכת הבריאות הישראלית סייעה לממשלת רומניה להתמודד עם שיא גל התחלואה במדינה

בתמונות: המשלחת הישראלית על אדמת רומניה בראיונות לתקשורת המקומית, לצד שגריר ישראל ברומניה ובפעולה עם הצוותים המקומיים במשרד לביטחון פנים הרומני. קרדיט: הקריה הרפואית רמב"ם.
בתמונות: המשלחת הישראלית על אדמת רומניה בראיונות לתקשורת המקומית, לצד שגריר ישראל ברומניה ובפעולה עם הצוותים המקומיים במשרד לביטחון פנים הרומני. קרדיט: הקריה הרפואית רמב"ם.

לאחרונה חזרה משלחת ישראלית בת חמישה אנשי צוות בראשות ד"ר רמי שגיא, ראש אגף רפואה בחטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, ובהשתתפות ד"ר אייל פוקס, רופא בכיר במחלקת ריאות ומי שהיה מנהלה של מחלקת הקורונה "כתר" א' בקריה הרפואית רמב"ם, מבוקרשט שברומניה לאחר שהוזמנה על-ידי שגריר ישראל ברומניה, דוד סרנגה. המטרה: לסייע לצוותים המקומיים הרומניים להתמודד עם שיא התחלואה של הגל הרביעי מנגיף קורונה.

חברי המשלחת הישראלית נחתו על אדמת רומניה בתחילת השבוע שעבר כשאת פניה קיבלו יועצת הנשיא לענייני בריאות וד"ר ראייד ערפאת, מזכיר המדינה שאחראי שירותי החירום במשרד לביטחון הפנים הרומני. הגעת המשלחת הישראלית קיבלה תהודה תקשורתית רחבה בעיתונות המקומית לאור ההערכה הרבה אותה רוכשים הרומנים לדרך ההתמודדות של קהילה הרפואית בישראל עם מגפת הקורונה.

במקביל לד"ר רמי שגיא וד"ר אייל פוקס, המשלחת מונה גם את ד"ר מארק רומיין, רופא במחלקת טיפול נמרץ פנימי במרכז הרפואי "הדסה", הגב' תמר קינן, מנהלת הסיעוד באגף הפנימי במרכז הרפואי "שערי צדק" ואת מר משה בטיטו, מנהל הרכש והלוגיסטיקה במשרד הבריאות. המשלחת ערכה סיור בין מספר בתי חולים בבירה בוקרשט וכן במספר בתי חולים שדה שהוקמו בפרברים הסמוכים.

לדברי ד"ר אייל פוקס: "הרומנים נמצאים כרגע בשיא התחלואה בגל הרביעי – יש להם מעל 5,000 מאומתים מדיי יום, כאשר מספר הנפטרים עומד על 500 עד 600 ליממה. העומס בבתי החולים ניכר: הם אמנם משתמשים בתרופות מודרניות, הציוד מודרני ומתקדם, פרוטוקולי הטיפול דומים, אולם התנאים לא מספקים. הם למשל הסבו מלר"דים שלמים למרכזי טיפול בחולי קורונה. חולה שהחלים נשאר מאושפז במלר"ד מכיוון שאין רפואה קהילתית מפותחת ורופאים בקהילה אינם מחויבים להמשך טיפול בהתאם להנחיות רופאי בתי החולים. המטופלים שוכבים בצפיפות רבה וחוסר הארגון משפיע על איכות הטיפול, דבר שבא לידי ביטוי באחוזי תמותה גבוהים". עוד הוא מוסיף: "ברומניה קיימת תנועות מחאה ערות במיוחד נגד החיסונים, דבר שמשפיע על אחוזי התחסנות נמוכים במיוחד, למרות שמתבצע מבצע חיסוני דחף כמו אצלנו בישראל. המטרה שלנו הייתה לסייע לצוותים המטפלים להתמודד בהצלחה רבה יותר כדי למגר את גל התחלואה הנוכחי. אנחנו נעזוב את רומניה בסוף השבוע הנוכחי – אני מקווה שהצלחנו לתרום בצורה מסוימת להתמודדות העם הרומני עם גל התחלואה הנוכחי ובכך להוסיף נדבך נוסף למערכת היחסים העמוקה בין שתי המדינות".

בתמונה: המשלחת הישראלית על אדמת רומניה בראיונות לתקשורת המקומית, לצד שגריר ישראל ברומניה ובפעולה עם הצוותים המקומיים במשרד לביטחון פנים הרומני.
קרדיט: הקריה הרפואית רמב"ם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.