מקום ראשון בטיפול בילדים

המרכז לבריאות הילד של כללית בחיפה ממוקם במקום הראשון בארץ במדדי איכות ברפואת הילדים

ילדי חיפה המטופלים במרכז לבריאות הילד של כללית שממוקם במגדל ארמון בחיפה נהנים מטיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר כפי שפעלה בהשוואה ארצית בה נמצא כי המרכז, בניהולה של ד"ר יעל ויין, עולה בציוני האיכות הרפואית שלו – שהם מדדים אוביקטיביים להערכת הרמה המקצועית על כל המרכזים לבריאות הילד והנוער בארץ, כולל אלה ההמוקמים במרכז הארץ. בין המדדים המשמעותיים שנבחנו והשוו, טיפול באנמיה, איזון מחלת האסטמה ועוד.

מדובר בהישג משמעותי במיוחד נוכח העובדה שבמרכז מטופלת אוכלוסייה מעורבת יהודית, ערבית וחרדית עם גוון תרבותי וסוציואקונומי מאתגר.

המרכז לבריאות הילד של כללית בחיפה הוקם לפני כ- 20 שנה ומטופלים בו רפואה ראשונית כ- 4700 ילדים ועוד אלפים המגיעים למגוון המומחים במקצועות הרפואה השונים אשר התמחות ייעודית לילדים בתחומים כגון סוכרת, אנדוקרינולוגיה, מתבגרים, ריאות, ראומטולוגיה, כירורגיה, אף אוזן וגרון ועוד. מדובר בבכירי הרופאים היועצים לילדים שמרביתם חולקים את זמנם בין בתי החולים, בעיקר כרמל מקבוצת כללית, לבין המרכז הרפואי בקהילה.

התפיסה במרכז הילד היא של מתן מעטפת שירות כוללנית תחת קורת גג אחת ואפשרות להתייעצות בין המומחים באשר לבעיות רפואיות מורכבות בנקודת שירות אחת, ברצף טיפולי ולא טלטול ההורה וילדו בין מרפאות. הראיה הכוללנית משמעה גם צוות רב תחומי הכולל אחיות מיומנות בילדים, שהובל עד לאחרונה על ידי האחות תמי וינקלר שלוותה את המרכז מימיו הראשונים ויוצאת עתה לגמלאות. הצוות מעניק גם שירותים מיוחדים לתינוקות, פגים וילדים, כגון מתן חיסוניrsv  לפגים בקהילה בדיקות ביליצ'ק לאתור צהבת בילודים, מתן עירויים ועוד. בתחום מקצועות הבריאות כולל הצוות עובדת סוציאלית, פסיכולוג ודיאטניות עם התמחות בטיפול בילדים.

במרכז ניתן שירות ברצף מבוקר עד ערב, למעט ימי רביעי ושישי עד הצהריים וניתנים בו מכלולל שירותי המינהל בהובלתה של שיראל גלדר בדגש על שירות מהיר ומניעת סרבול מינהלי.

רונן נודלמן, מנהל המחוז בירך את צוות המרכז על ההישג המרשים וציין כי מחוז חיפה וג"מ שהוא הגדול בארץ ואף מורכב מאוד מבחינה סוציו אקונומית ומגזרית, מצליח להוביל במדדי האיכות גם בתחום רפואת המבוגרים, מול כל הארץ וכן כל 5 המינהלות נמצאים בעשיריה הראשונה במדדי האיכות בהשוואה ארצית. נתונים אלה מעידים שעל אף שמחוז חיפה וגליל מערבי נמצא בפריפריה, הרי תודות לרמה המקצועית של הצוותים וההשקעה הרבה, זוכים מבוטחי כללית תושבי האיזור לישרות רפואי איכותי מאוד, גם בהשוואה למרכז הארץ.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.