מטופלת עם גידולי ענק בבטנה נותחה וניצלה בכרמל

בניתוח מורכב וארוך הוציאו מומחי ביה"ח כרמל מספר גידולי ענק במשקל כולל של כ 5 ק"ג מבטנה של מטופלת והצילו אותה. הניתוח עבר בהצלחה והמטופלת מתאוששת במחלקה הכירורגית א' במרכז הרפואי כרמל. פרופ' עופר לביא וד"ר אריה ביטרמן שניתחו אותה אומרים, " מדובר בגידולים במשקל גדול ונדיר, הודות לצוות המקצועי והניסיון הרב שלנו בכרמל, אנו שמחים כי הניתוח עבר בהצלחה רבה ".

כבר מאות רבות של מנותחות וניתוחים עברו תחת ידיהן האמונות של פרופ' עופר לביא וד"ר אריה ביטרמן מביה"ח כרמל, אבל מנותחת עם גידולי ענק כאלה בבטן, בכזאת מטופלת הם עדיין לא פגשו.

בניתוח מורכב בו השתתפו במקביל מומחים רבים מתחום הכירורגיה הגניקולוגיה והאורולוגיה במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית, הוצאו מבטנה של שושי בת ה 54 תושבת הצפון 8 גידולים נפרדים וגדולים שמילאו את חלל הבטן שלה במשקל כולל של כ 5 ק"ג.

" כבר ניתחתי וראיתי מטופלים וגידולים גדולים ושונים ", אמר ד"ר אריה ביטרמן מנהל המחלקה הכירורגית א' בכרמל שניתח את שושי. "אבל בהחלט מדובר בגידולים גדולים ונדירים, בכאלה גידולים גדולים עדיין לא נתקלנו ".

פרופ' עופר לביא מנהל מערך נשים ויולדות שהיה שותף לטיפול בשושי ולניתוח המורכב מסביר, " מדובר במטופלת מוכרת לנו שאושפזה כבר בעבר בכרמל ועברה ניתוח כריתת רחם. בניתוחים הקודמים הוצאנו לה גם 2 גידולים החשודים כגידולים ממאירים ומיומות מהרחם".

שושי הגיעה החודש שוב לכרמל לאחר שחשה כאבי בטן עזים, והבטן שלה תפחה וגדלה למימדים גדולים שנראו כמו היריון מתקדם. היא עברה בירור רפואי מקיף שכלל בדיקות מומחים ובדיקות דימות מה שהדגים בבטנה גידולים רבים בגדלים שונים ואובחנה במיומטוזיס. "מדובר בתופעה נדירה למדי בעיקר באישה שעברה כריתת רחם", מעדכן פרופ' לביא. "אך זו תופעה מוכרת בספרות הרפואית ".

לאור המסות הגדולות של הגידולים התוך ביטניים והלחץ שהם הפעילו על רקמות חיוניות בתוך חלל הבטן כמו המעיים ודרכי שתן, הוחלט לנתח את שושי במהירות בגישה משולבת עם הצוות הבכיר של כירורגיית כרמל  שכלל כירורגים אורולוגים וגניקולוגיים. את הניתוח הובילו פרופ' עופר לביא בצד הגניקולוגי וד"ר אריה ביטרמן בצד הכירורגי.

במהלך הניתוח נצפתה חדירה של אחת המיומנות לתוך לולאת מעי דק, מה שחייב כריתה של קטע המעי וחיבורו מחדש. טרם הניתוח מאחר והמיומות הגדולות חבקו והתמזגו עם השופכנים המובילים מהכליות שתן לשלפוחית, החליט צוות המנתחים על הכנסת סטנטים לשופכנים כדי לא לפגוע בהם.

לאחר 5 שעות של ניתוח מורכב בשיתוף כלל המנתחים מכל המקצועות  הוצאו מחלל הבטן של שושי המיומות הגדולות בגדלים שונים במשקל כולל של כ 5 ק"ג.

"מיומה היא שריר המיוצר ע״י הרחם", מסביר פרופ' לביא, " שרירן מיומה הינו גידול שפיר אשר מוצאו משריר הרחם. ב 30 אחוז מאוכלוסיית הנשים בגיל הפיריון ניתן להדגים שרירנים בגוף הרחם, והאינדיקציה וההתוויות לניתוח שרירנים כוללים סימפטומים דוגמת דימומים, לחץ על איברים סמוכים, אי פיריון, כאבי בטן וחשד להתמרה ממארת של השרירן" , אומר פרופ' לביא.

" גודל הגידולים ומשקלם הוא בהחלט נדיר", אומרים פרופ' לביא וד"ר ביטרמן." עד היום לא נתקלנו בכמות ובמשקל כאלה גדולים של גידולים, מה שהצריך עבודת צוות מיוחדת בשילוב אגפים שונים ומקצועיים בבית החולים הכוללים הדמיה מתקדמת כירורגיה אורולוגיה וגניקולוגיה ברמה הגבוה ביותר ".

שושי המטופלת עברה את הניתוח בהצלחה והיא מתאוששת בצורה טובה ובמחלקה הכירורגית.

"אין ספק כי השילוב של ניסיון הרב של הצוות יחד עם המקצועיות הרבה והתמיכה הרב מערכתית של כלל בית החולים סייעו לנו לעבור את הניתוח והמשימה בהצלחה רבה", מסכמים פרופ' לביא וד"ר ביטרמן. " אנו שמחים בשמחתה של שושי ומאחלים לה המשך בריאות שלימה וטובה".

פרופ' לביא וד"ר ביטרמן מכרמל

קרדיט – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.