מבענה, ואדי סלאמה וטמרה: 70 חובשי רפואת חירום חדשים הצטרפו למגן דוד אדום

בטקס סיום משותף לארבעה קורסי חובשים במד"א, שהתקיים ביישוב בענה בגליל המערבי, השתתפו סגנית ראש משלחת ה-ICRC בארץ אגטה סטריקר, ראש מועצת בענה מר עלי חליל, מנהל מרחב אשר במד"א אלי פרץ ובכירים נוספים במד"א * שבעים חניכים מארבע קבוצות סיימו את קורס חובשי רפואת החירום של מד"א, והצטרפו למערך הכוננים וצוותי האמבולנסים בארגון * בין מסיימי הקורס גם סקיפר מקצועי שיחל להתנדב כמשיט בסירת הים-בולנס של מד"א בכנרת.

 

במסגרת ארבעת הקורסים של מד"א שהתקיימו בבענה, ואדי סלמה וטמרה, הוכשרו שבעים חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס, שמתחילים בימים אלו להתנדב במגן דוד אדום, באמבולנסים וככונני תגובה מידית באזור מגוריהם. ארבעת הקורסים התקיימו כחלק מהפרויקט Outreach community, המשותף למד"א ולמשלחת הצלב האדום בישראל. במסגרת הפרויקט, מממן הצלב האדום (ICRC) הכשרות של מגן דוד אדום בקהילות שונות בארץ.

 

רשיד גנאים (35) מסכנין הוא שייט מקצועי, ועובד כמדריך צלילה ושייט בחוף אכזיב ובחוף בעכו. רשיד חלם במשך שנים לקבל הכשרה רפואית ולהציל חיי אדם, וכעת משסיים קורס חובשי רפואת חירום של מגן דוד אדום, יצטרף לצוותים הרפואיים של מד"א שפועלים על סירת הים-בולנס של הארגון בכנרת. רשיד גנאים סיפר: "מזה כמעט עשר שנים שאני איש הים, ומאוד אוהב את העבודה שלי בחופים ובמים. זו זכות עבורי להתנדב כחובש רפואת חירום במגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ואני שמח במיוחד על האפשרות להציל חיים בכנרת, באמצעות סירת הים-בולנס של מד"א".

 

"בשלוש השנים מאז החל הפרויקט, עלה באופן משמעותי הביקוש בקרב חברי קהילות שונות ברחבי הארץ ובצפון בפרט, שמעוניינים לקחת בו חלק, ולהיות מוכשרים כחובשי רפואת חירום ומגישי עזרה ראשונה במגן דוד אדום", סיפר רכז פרויקט Outreach community במד"א, אסף חן, "עם סיום ארבעת הקורסים, מצטרפים למד"א שבעים חובשות וחובשי רפואת חירום מקצועיים, שמכירים בערך הסיוע לנפגעים והצלת החיים, ומחויבים לו".

 

סגנית ראש משלחת ה-ICRC בארץ, אגטה סטריקר: "תמיד מאוד מרגש אותי לפגוש מתנדבים חדשים, במיוחד צעירים, שכן ההתנדבות היא עקרון יסוד של תנועת הצלב האדום, ומהווה בסיס לפעילות של כל ארגון לאומי כמו מגן דוד אדום, לטובת הקהילה והחברה. אני גם מאוד שמחה לראות שכל כך הרבה נשים מסיימות את קורס החובשים של מד"א, וברצוני לברך אותן וכמובן את כל שבעים מתנדבי מד"א החדשים, על הצטרפותם גם לתנועת הצלב האדום. היום אתם מצטרפים ליותר מ-13 מיליון מתנדבי הצלב האדום בעולם".

 

מנהל מרחב אשר במד"א, אלי פרץ: "התרגשתי מאוד לראות את עשרות המתנדבים, שהשקיעו זמן רב ומאמץ, על מנת לעבור את ההכשרה כחובשי רפואת חירום במגן דוד אדום, והכל למען הצלת חיי אדם. מדובר בתוספת משמעותית למערך הכוחות של מד"א במרחב אשר, כחלק מהמאמצים התמידיים שלנו לקיצור זמני התגובה וההגעה למטופלים. שבעים מסיימי הקורס מצטרפים למשפחת מד"א, ויוכלו לסייע רבות בטיפול בחולים ופצועים באזור מגוריהם. אני מודה לסגנית ראש משלחת ה-ICRC בארץ, אגטה סטריקר, לראשי המועצות בענה, ואדי סלאמה וטמרה, לצוותי ההדרכה ממד"א, וכמובן לחובשי רפואת החירום החדשים שמצטרפים באופן רשמי היום למערך הכוחות של מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל".

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.