כרמל רגשי ובלעדי ליולדות

שירות בלעדי בחיפה ורק ליולדות במרכז הרפואי כרמל, שירות ליווי רגשי לנשים לקראת לידה.
מדובר בשירות ליווי ייחודי ואישי הניתן לנשים העומדות לפני לידה רק במרכז הרפואי כרמל והוא מיועד לנשים עם רקע רגשי בשל חוויות עבר, החוות חרדה לקראת הלידה מסיבות שונות.
" אנחנו פוגשות לצערנו לא מעט נשים המגיעות לחדר לידה לאחר שחוו טראומה בעברן והמפגש שלהן עם הבדיקות הגניקולוגיות וכל חווית הלידה הופך להיות מורכב וקשה מאוד עבורן", מסבירה אהובה טל מנהלת הסיעוד של ביתה חולים כרמל. " לצורך כך פתחנו עבור נשים אלו שירות ליווי רגשי מיוחד שרק מספר קטן של מרכזים רפואיים בארץ מפעילים כמותו ".
מי שמרכזת ומובילה את תחום הליווי הרגשי בכרמל היא המיילדת הילה הוכהוייזר – מיילדת בכירה  עם ניסיון של יותר מ 20 שנה במיילדות.
" הליווי הרגשי מיועד לאישה שלקראת לידה שעולים בה פחדים או חששות עקב אובדן של תינוק בלידה קודמת או אישה שעברה טראומה מינית או טראומה אחרת או אישה שחווה קושי בבדיקה נרתיקית", מסבירה המיילדת הילה." לנשים אלו אנו מייצרות מפגש מיוחד הנקרא women friendly "  אז מהו מפגש Women friendly ?
מדובר במפגש אישי עם מיילדת, לקראת הלידה, עבור נשים או זוגות שחווית הלידה עבורם מציף רגשית. המפגש אורך כשעה וחצי באווירה אינטימית ונעימה. ומונחה על ידי מיילדת מצוות חדר לידה של בית החולים כרמל, אשר כמו הילה עברה הכשרה מיוחדת למתן ליווי רגשי בגישת BOT Birth Oriented Therapy.
" מטרת המפגש היא להכיר אותך ", מעדכנת הילה, " את הרגישויות האישיות שלך ואת הדברים שאת חווה מולם קושי לקראת הלידה ובמפגש עם הצוות הרפואי. יחד נאתר דרכים להתמודדות מול כל קושי שתביעי, נציע דרכים לסייע לך בזמן שהותך בחדר לידה ונמלא יחד מסמך Women friendly ייעודי. מהו מסמך Women friendly ? מסבירה הילה. " ההבנות שיעלו מתוך המפגש שלך עם המיילדת יתועדו יחד אתך ובהסכמתך על גבי מסמך ייעודי. המסמך יישאר אצלך ויהיה עבורך לכלי. כשתגיעי למיון ללדת, תוכלי להציג את המסמך לצוות המלווה בלידה. הצוות יקרא את המסמך ויפעל על פי ההנחיות וההמלצות לליווי שלך, תוך מתן מענה מקצועי באופן המיטבי לצרכים שלך .
במסגרת כתיבת המסמך את אינך חייבת לחשוף פרטים אישיים אודותיך, שאינך מעוניינת לשתף בהם. המפגש יתקיים באזור חדרי הלידה של כרמל בסביבה אישית חמה ועוטפת ".
המפגשים נעשים בדרך כלל במפגשים אישיים פנים מול פנים אולם עם פרוץ הקורונה עברו בכרמל גם למפגשים באונליין באמצעות הטלפונים הניידים. " זאת בהחלט אפשרות פתוחה לנשים המבקשות וחוששות להגיע לבית החולים בשל החרדה מנגיף הקורונה או בכלל, לקבל את הליווי והטיפול באמצעות שיחת הווידאו", מעדכנת הילה.
נשים המעוניינות בפרטים על השירות מוזמנות להתקשר לטלפון 04-8844489 או לפנות באמצעות המייל babycr@clalit.org.il.
" צוות חדר הלידה שלנו במרכז רפואי כרמל פותח בפניכם דלת ולב לליווי מקצועי, אישי ומותאם", אומרת הילה, אתן מוזמנות להתקשר ולתאם מועד מפגש.
הילה הוכהויזר היא מיילדת וותיקה, נשואה ואם ל 3 תושבת זיכרון יעקב, כבר 26 שנה שהיא במרכז הרפואי כרמל. היא החלה את דרכה כאחות בפגייה, סיימה קורס "על בסיסי" בטיפול נמרץ פגים ובמיילדות, משמשת כמדריכה קלינית, ומיילדת בצוות חדר לידה.
" אני מאד אוהבת את עבודתי כמיילדת, להיות משמעותית בצומת החשובה הזו  בהתפתחות ובגדילה של האישה כאדם וכאם, ובקבלת תינוק ברוך אל העולם" אומרת הילה המיילדת.
 בתמונות – הילה הוכהוייזר אחראית תחום הליווי הרגשי ליולדות בכרמל                 הילה וצוות מיילדות כרמל בחדר הלידה  קרדיט – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.