כרמל – פגיה שהיא גאווה

פגיית כרמל . צילום אלי דדון

זו השנה השישית ברציפות שפגיית המרכז הרפואי כרמל זוכה כפגייה מצטיינת . השנה קיבלת פגיית כרמל גם את הציון המושלם 100 במודל תמרוץ הפגיות של משרד הבריאות.

ד"ר אבי גולדברג מנהל מרכז רפואי כרמל מקבוצת הכללית  " מרגש להיווכח פעם נוספת שמשרד הבריאות מכיר במצוינות של הפגייה שלנו. הציון  100 מבטא את ההשקעה הרבה והמקצועיות ללא פשרות של כלל צוותי הרופאים ואחיות שלנו  בכרמל בטיפול בפגים. זו בהחלט גאווה גדולה לכולנו וזה לא מובן מאליו ". 

מודל תמרוץ הפגיות של משרד הבריאות מדרג את הפגיות בכל הארץ לפי קריטריונים מחמירים הכוללים: מדדי איכות כמו מניעת זיהומים נרכשים ודימומים למוח, תקינה ואיכות אנשי המקצוע המועסקים בפגיות, הכשרות מקצועיות לצוותים, הנגשת ההזנה בחלב אם, הימצאות חדרי הורים, מכשיר רנטגן מופחת קרינה ותשתיות נוספות, מכשור רפואי חדש ועוד. הקריטריונים אינם קבועים, והם מתעדכנים מידי שנה לפי הצרכים.

חלק מצוות פגיית כרמל. צילום אלי דדון

פרופ' אבי רוטשילד מנהל מחלקת ילודים ופגים מתייחס לזכייה השישית ברציפות: " השליחות שלנו בכרמל היא לאפשר לפג הקטן להשלים את התפתחותו התקינה, ובה בעת לסייע להורים, שעוברים תקופה מאד מאתגרת. היום הכי שמח שלנו בפגייה הוא יום שבו פג ששהה כמה חודשים משתחרר הביתה עם הוריו כשהוא במשקל תקין, והוריו מרגישים בטוחים ביכולת שלהם להתמודד עם הטיפול בו בבית. אנו תמיד רואים את הפג ומשפחתו כיחידה שלמה אחת ומעניקים להם יחד את הטיפול המסור והמקצועי ביותר " . פרופ' רוטשילד מוסיף: "להיות ראש למצטיינים עם הציון המרבי האפשרי ברצף של שש שנים לא ייתכן בעשייה מנותקת. היכולת הטובה שלנו מתחילה בשל המעורבות ושיתוף הפעולה עם צוות חדר הלידה ויולדות, ממשיכה בפרגון והתמיכה של ההנהלה הרפואית, ההנהלה הסעודית וההנהלה האדמיניסטרטיבית, שיתוף פעולה מכל אנשי התמיכה הפרה רפואיים וסיים בקשר חברי מקצועי תומך שאין שני לו מצד מחלקת ילדים. לשמחתי שיתוף פעולה בין הזרועות השונות במרכז מאפיין את כרמל גם במרחבי העבודה האחרים".  

פגיית כרמל עברה שדרוג משמעותי לפני מספר שנים  כשעברה למשכנה החדש המודרני והמשוכלל בקומה 7. הפגייה היא חלק מקומת האימהות שנבנתה מחדש בביה"ח כרמל בהשקעה של 30 מיליון ₪. בקומת האימהות החדשה של ביה"ח כרמל נמצאת הפגייה החדשה,  חדרי לידה חדשים ומודרניים חדר ניתוח ייעודי ומתקדם  עבור נשים ויולדות, אפשרות לביות מלא ועוד. בשל העלייה הרצופה במספר הלידות הכללי בכרמל, בשנים האחרונות, כל מערך היולדות וילודים עובר השנה שדרוג שיאפשר מענה לצרכים ורווחה ליולדות ולילודים.

בפגיה החדשה 20 עמדות מתקדמות ואיכותיות לטיפול נמרץ בפגים והיא מטפלת ב 400 ילודים ופגים בשנה. "יתרון הפגייה שלנו בכרמל" מסביר פרופ' רוטשילד "הוא בהרכב האנשים האיכותי, הכולל אנשי סיעוד , רופאות ורופאים ואנשי עזר מכל המקצועות הפרה רפואיים. ובמערכת היחסים החברית בין כל המרכיבים. היכולת לשתף פעולה כצוות, בד בבד עם יכולות הצטיינות אישית של כל אחד בתפקידו, מגבירים את היכולת לספק לקטנטנים שירות מקצועי ומסור. היקפה הצנוע של הפגייה מאפשר לנו לתת שירות בוטיק לכל תינוק והוריו. שילוב ההורים בעבודת ובהווי הפגייה יוצרים שילוב איכותי ונדיר של משפחתיות ומקצועיות" .

ליאור שקד מנהלת הסיעוד בפגיה אומרת כי " אנו גאים בצוות הרפואי, הסיעודי והפארא רפואי שלנו בכרמל המבצע בכל יום עבודת קודש שכולה נתינה אינסופית למען הפגים והמשפחות  .המאמצים היומיומיים הללו מקבלים היום עוד הערכה וחיזוק ממשרד הבריאות ואין לי ספק כי אנו נמשיך להעניק ולתת לכל פג ופג את מלוא תשומת הלב והטיפול המסור והאוהב במסורת שלנו כרמל מכל הלב".

מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא ציין בסיפוק רב וסיכם את זכיית פגיית כרמל כפגייה מצטיינת בפעם השישית ברציפות . " אין לי ספק כי השילוב המצוין של מחלקת יולדות מעולה עם פגייה איכותית ומצטיינת נותנים יחד את השקט הנפשי לכל יולדות שיודעת שהיא מגיעה לכרמל היא נמצאת בידיים הכי טובות שיש".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.