כרמל והמחוז בשבוע של בריאות

"מחקר שנערך לאחרונה ע"י ה -JAMA PEDIATRIC  מעלה כי צפייה ממושכת במסכים יכולה לשנות את מבנה המוח של ילדים ". כך אמרה  השבוע ד"ר לילך שמר- מאירי מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד מבי"ח כרמל במפגש בריאות פתוח ומיוחד  שנערך השבוע בנושא "בין פורטנייט לבין אינסטוש- הפרעת הקשב בעולם המסכים".
במחקר שנערך על ילדים בגילאי 4-7 נבדקו כל הילדים קוגניטיבית ובנוסף הם נשלחו לבדיקתMRI .
במחקר נמצא כי ככל שהחשיפה למסכים עלתה כך הפגינו הילדים כישורי שפה וקוגניציה נמוכים יותר.
להרצאתה של ד"ר שמר בפאב הוונדר בר שבחיפה הגיעו עשרות הורים לילדים שנצמדו להרצאה המרתקת והמאוד אקטואלית. ד"ר שמר העובדת גם בקהילה כנוירולוגית מומחית במערך הנוירו-התפתחותי של הכללית במחוז חיפה וג"מ הוסיפה ואמרה בהרצאתה כי, ע"פ המלצות האיגוד הישראלי לרפואת ילדים מתחת לגיל שנתיים יש להימנע מחשיפה של תינוקות לכל מדיה אלקטרונית, בגיל הגן נומלץ זמן חשיפה של עד שעה ביום ובגיל בית הספר עד שעתיים חשיפה למסכים ביום.
הרצאתה של ד"ר שמר היתה חלק משבוע הבריאות של ערי ישראל. לשבוע הבריאות הגיעו עשרות מומחים ורופאים של בית החולים כרמל ושירותי בריאות כללית למפגשים פתוחים עם הקהל הרחב והציגו נושאים חמים במגוון תחומים רפואיים המושפעים מהשינויים הטכנולוגיים של העידן החדש ואשר רלוונטיים לכל הגילאים – מינקות ועד זקנה.
שבוע הבריאות הינו יוזמה משותפת של שירותי בריאות כללית ושל רשת שוקן  ונערך החודש, כאשר מדי יום התקיימו הרצאות שונות בכל רחבי הארץ. האירועים התקיימו בחיפה, ירושלים, הרצליה, כפר סבא, פתח תקוה, רחובות, עפולה, אשקלון, אשדוד, בת ים, חולון וראשון לציון.
אחד מהנושאים בהרצאות היה השפעת החשיפה למדיה ולמסכים על פעוטות ועל ילדים, וכן הפרעות הקשב והריכוז שעלולות להיגרם בגילאים מאוחרים יותר. ההרצאות בנושא יתייחסו לנזקים וליתרונות ויעניקו כלים להצבת גבולות.
ההרצאות נוספות עסקו גם בנושאים הרפואיים שהסעירו בשנה האחרונה את הרשתות החברתיות, ובהם ההתנגדות לחיסונים המלווה לעתים במידע שגוי ותחום הדיאטות והתזונה נכונה, שגם סביבו מופצים ברשתות מיתוסים שונים. עוד עסקו ההרצאות בשימוש בטכנולוגיה לקבלת טיפול ואבחון מרחוק בקרב הגיל השלישי, בטיפוח הזוגיות והאינטימיות ושמירה עליהן בעידן שבו העולם הווירטואלי מציע עניין ופיתויים רבים, בחידושים האחרונים בתחום רפואת העור וההיריון, ובהתמודדות עם לחץ ומתח המאפיינים את החיים בעידן החדש.
"העידן החדש הביא עמו שפע של מידע נגיש וזמין לכולם", מסבירים בכללית, "עם המידע עלתה גם מידת המודעות והאחריות האישית של המטופלים כלפי בריאותם. באותה נשימה ניתן לומר כי העידן החדש טומן בחובו פוטנציאל גדול להצפת מידע ולחשיפה למידע מוטעה. על המטופל להפעיל שיקול דעת בבואו לבחון מידע אשר זמין לו ברשת ולברור את המידע האמין והמקצועי ביותר".
ההרצאות מומחי בית החולים כרמל ומומחי הכללית בשבוע הבריאות של ישראל העניקו מידע וכלים מעשיים לאורח חיים בריא יותר והיו פתוחות לקהל הרחב ובחינם.
בצילום – ד"ר לילך שמר מכרמל בהרצאה
צילום – דוברות ביה"ח כרמל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.