יעל מקרית ביאליק זכתה להפתעה שלא תשכח: מתנת בת המצווה – יום בחיי מד"א

יעל מרדכי (12), תושבת קרית ביאליק, הגיעה לגיל מצוות וחלמה על אירוע גדול ומפואר באולם אירועים עם מאות חברים ואורחים. אך בשל הקורונה ומגבלת ההתקהלות, נאלצה משפחתה לדחות את החגיגות – תוך מציאת פתרון יוצא דופן ומיוחד // יעל הגשימה את חלומה ובאמצעות צוות מד"א, הפכה בהפתעה לפראמדיקית ליום אחד
 
יעל נולדה עם בעיה בהורמון הגדילה ובמהלך חייה נדרשה לטיפולים רבים. בשל כך, הכירה לעומק את עולם הרפואה וחולמת להתנדב בארגון מגן דוד אדום, כדי לעזור לאחרים. לקראת גיל 12, ציפתה יעל לחגיגת בת מצווה באולם עם אורחים רבים, אך כעת בשל הקורונה והנחיות משרד הבריאות – החגיגות נדחו ומשפחתה פנתה למד"א למציאת אלטרנטיבה יצירתית יוצאת דופן.
 
בשל דחיית החגיגות, יצרה סיוון, אמא של יעל, קשר עם ארגון מד"א על מנת להגשים את חלומה ולהפוך את יעל למתנדבת בארגון ליום שלם. צוות מד"א התגייס מיד למשימה, תיכנן יום עמוס חוויות והגשים את חלומה.
 
ביום חמישי, הגיע אמבולנס מד"א ורכב בימבולנס מיוחד אל ביתה של יעל, אשר הופתעה לחלוטין מהיוזמה והתרגשה מאוד. יחד עם אנשי הארגון, הגיעה יעל אל תחנת מד"א בקריות ולמדה אודות הרכבים והציוד הרפואי המיוחד ואף למדה כיצד לבצע פעולות החייאה ולהציל חיים.
 
במהלך היום המיוחד, פגשה יעל את המתנדבים, סיירה בתחנה, נחשפה לאמבולנסים ולניידת לטיפול נמרץ ואף עברה כאמור שיעור בהענקת עזרה ראשונה ובביצוע פעולות החייאה. פראמדיקית מד"א בת-אל בוגנים, אחראית תחנת מד"א בקריות, סיפרה: "יצרנו יום שלם של כיף ליעל, במהלכו היא קיבלה חולצת מד"א, סטטוסקופ מקצועי, בלונים, עוגה וחוויה גדולה. לבקשתה, היא אפילו עברה הדרכה במתן עזרה ראשונה והתרגשה מאוד. היא הייתה מופתעת ונלהבת. מדהים לראות את החיוך שלה, יום כזה ממלא את הלב בהרגשה טובה ובאושר גדול גם לה וגם לנו".
 
יעל בת ה-12 סיפרה: "אמא שלי אמרה שאנחנו הולכים למסעדה כחלק מחגיגות הבת מצווה. כשיצאנו מהבניין לרחוב, ראיתי את האמבולנס של מד"א ואת הצוות עומדים עם בלונים ולא האמנתי שזה קורה, זה מבחנתי  ממש הגשמת חלום. אני מחכה בקוצר רוח לגיל 15 כדי להתנדב באמבולנסים ולעזור לאנשים."
 
סיוון מרדכי, אמא של יעל, הוסיפה בהתרגשות: "בזכות הסיוע הגדול של מד"א, הגשמנו ליעל חלום גדול. היא עדיין מתרגשת מאוד מהגשמת מהחלום והחוויה המדהימה. יעל פגשה בנסיבות חייה רופאים רבים ומגיל קטן היא חולמת להתנדב במד"א, להציל חיים ולהתנדב למען אחרים. הפתרון היצירתי, שהחליף חלקית את מסיבת בת המצווה, היה מיוחד ואני מודה לאנשי מד"א שנרתמו למען יעל וסידרו יום בלתי נשכח".
 
מנהל מרחב כרמל במד"א, ארז גלר: "שמחנו לארח את יעל בתחנת מד"א ולהגשים לה חלום. זה מחמם את הלב לדעת שילדים ובני נוער כבר בגיל צעיר שואפים לרוח ההתנדבות והעזרה לזולת ואנחנו מחכים ליעל שתגדל ותגיע לארגון ההצלה הלאומי כמתנדבת מן המניין."
 
צילום : דובר מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.