חזר לחיים בחוף בנהריה

פאיז סעדה (45) מכפר יסיף בילה יחד עם משפחתו בחוף בננה ביץ' בנהריה לפני כשבועיים, כשלפתע לקה בדום לב והתמוטט. אשתו מונטה לא איבדה קור רוח והזעיקה מיד את מד"א, כשבני משפחה מבצעים בפאיז פעולות החייאה בסיסיות, בהדרכת מוקד 101 של מגן דוד אדום. למקום הגיעו אמבולנס, ניידת טיפול נמרץ ואופנועי חירום של מד"א, שהחלו מיד לבצע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור.
פאיז סעדה וחובש רפואת חירום במד"א נועם לוי
צילום: דוברות מד"א

חובשי רפואת חירום במד"א יעקב הנינג ונועם לוי והפראמדיקים במד"א עמית אורנשטיין ואדריאן אוקמפו, נלחמו על חייו של פאיז בחוף, עד שהוא חזר לחיים. הם הרדימו והנשימו אותו, ופינו אותו במצב קשה אך יציב לבית החולים. שם המשיך לקבל טיפול, עד שהתעורר ושב להכרה מלאה. חובש מד"א נועם לוי הגיע לבקר את פאיז בבית החולים, והתמלא אושר כשגילה שהוא בהכרה מלאה ובמצב טוב.

"בחוף הייתה המולה רבה. פאיז שכב על החול, כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים, הנשמות ומתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור. נלחמנו על חייו במשך דקות ארוכות, עד שהדופק שלו חזר והוא שב לחיים. כולנו הרגשנו הקלה גדולה, ופינינו אותו במהירות לביה"ח, כשהוא מורדם ומונשם", שחזר חובש רכוב על אופנוע מד"א נועם לוי, "לאחר כשבוע, הגעתי לבית החולים על מנת לבקר אותו ולראות מה מצבו. שמחתי לפגוש אותו כשהוא בהכרה מלאה, במצב טוב וללא כל נזק. המקרה הזה הסב לי הרבה אושר ונתן לי הרבה כוחות להמשיך לתת את כל כולי עבור כל מטופל, בכל מקום ובכל זמן".

פאיז סעדה סיפר: "היום, שבועיים אחרי המקרה, אני כבר בביתי יחד עם אשתי ושלושת ילדיי. אני מרגיש טוב, ואסיר תודה לצוותים של מד"א שהצילו את החיים שלי. קשה לעכל את מה שקרה, וזה לא מובן מאליו מבחינתי שאני חי ועומד על הרגליים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.