חדש במרכז הרפואי בני ציון סורק לאיתור שומות עור סרטניות

השבוע, מציינים את שבוע המודעות לסרטן העור וישנם חידושים ביכולת האבחון של המחלה. במרכז הרפואי בני ציון הוכנסה מערכת ממוחשבת לסריקה כלל גופית, ללא צורך בהמתנה לרופא המבוססת על מצלמת שורה (D1) שסורקת ברזולוציה גבוהה מאוד ובצבע. המערכת מפיקה תמונות איכותיות מאוד בגודל של למעלה מ – 600 מגה בייט בתמונה אחת רציפה. המערכת משלבת צילום דרמוסקופי של השומה הבודדת וקישור התמונה דרמוסקופית של השומה לתמונה הכלל גופית. מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי בני ציון ד"ר נועם קלדרון , "המכשיר שפותח ע"י חברת מרפא טכנולוגיות, אינו מחליף את הרופאים האנושיים אלא, מהווה אפשרות לבדיקה וזיהוי מוקדם לפני הליכה לרופא. המכשיר ייתן מידע על שומות חשודות"

מערכת ממוחשבת לסריקה כלל גופית הוכנסה לפעילות ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי בני ציון במטרה לזהות שומות חשודות להתפתח לסרטן העור. לדברי מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי בני ציון ד"ר נועם קלדרון הסריקה מבוצעת ע"י טכנאי ללא צורך בהמתנה לרופא.

הצילום הכלל גופי מורכב מאוסף של מספר רב של צילומים, של עד 20 מגה פיקסל לתמונה, כאשר בעזרת תוכנה לעיבוד תמונה, נגעי העור מזוהים עפ"י פרמטרים המקובלים על ידי רופאי העור, כגון פרמטרי Area, Border, Color, Diameter ומחושבים. כמו כן המערכת נותנת את אפיון דרגת הסיכום של השומה.

המערכת מציעה הליך בדיקה ראשוני מלא, ומופעלת ע"י טכנאי. מודל המערכת דומה לצילום רנטגן. ד"ר קלדרון , מסביר, "עבור שומות חשודות הטכנאי ייקח את התמונות דרמוסקופיות, כאשר כל התמונות וההערכה של השומות מוצגות לרופא אשר יוכל לבדוק את השומות ללא צורך לפגוש את הנבדק. המערכת מאפשרת חסכון ניכר בזמנם של רופאי העור, לאור העובדה שטכנאי מבצע את כל הצילומים. הפרויקט מצוי בתהליך. של לימוד עצמי של המחשב – ל deep learningהמאפשר לתוכנה להתריע על שומה חריגה או מסוכנת".

בתמונה : סורק לאיתור שומות עור סרטניות במרכז הרפואי בני ציון (צילום המרכז הרפואי בני ציון)

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.