חדש בבית החולים "רות" לילדים – אמץ עמוד אינפוזיה

חדש בבית החולים "רות" לילדים - אמץ עמוד אינפוזיה

הוברבורד Out – עמודי עירוי מעוצבים In: מי שביקר הבוקר במערך ההמטו-אונקולוגי בבית החולים "רות" לילדים, קיבל הצצה לחידוש טיפולי צבעוני במיוחד שנכנס לאחרונה לשימוש לרווחת המטופלים הצעירים.

מדובר בעמודי עירוי מעוצבים, בהשראת תרבות רחוב, אשר הופכת את המתקנים הרפואיים הגנריים למשהו חוויתי שמטרתו להקליל ולהכניס קצת הומור לשגרת הטיפולים הכימותרפיים הלא פשוטה.

הפרויקט, שהושק הבוקר (יום ג', ה-25.5), הינו מיזם משותף לצוות המערך בבית החולים "רות", עמותת להילחם ביחד – עמותת הורים למען ילדים חולי סרטן מחיפה והצפון, ומעצב המוצר, תומר פדאל.

עמודי העירוי המעוצבים הם למעשה עמוד העירוי הרגיל בו נעשה שימוש במחלקה, באמצעותו מקבל המטופל או המטופלת הצעירים את הטיפול התרופתי. בבסיסו מעוגן משטח עמידה רחב, מעוגל ומלוטש בקצותיו, עליו מודפס איור צבעוני של אחת מחיות הבר, ומצופה בחומר המאפשר חיטוי וניקוי יעיל. כל ילד וילדה הנזקקים לעמוד שכזה, רשאים לבחור את החיה שהם הכי אוהבים ולמעשה, מקבלים את העמוד שילווה אותם לאורך זמן שהותם במחלקה. עבור ההורים, מדובר באמצעי נוסף לשנע את הילד ברחבי המחלקה מבלי שצינורות העירוי יסתבכו בגלגלי העמוד, להסיח את דעת הילדים מהכאב ומאפשר להם יותר חופש תנועתי וחוויתי במהלך תקופת האשפוז.

הראשונה להתנסות במתקן החדש היתה תבל אמסלם, בת שנתיים מכרמיאל המטופלת ברמב"ם, אחרי שזכתה לבחור מבין שלל העמודים את החיה האהובה עליה.

לדבריו של תומר פדאל מעצב המוצר ובוגר 'שנקר', במוקד הרעיון שמאחורי המיזם עומדים המטופלים הצעירים: "חלק משמעותי מפיתוח משטח העירוי היה להקל על הילד וההורה במהלך הטיפול וההתניידות במחלקה. המטרה המרכזית הייתה להפוך את החוויה הלא נעימה הזו למעט יותר קלה עבור הילד, בדגש על בטיחות גבוהה במיוחד ועל קלות השימוש מצד הילד"

דר' שפרה אש, מנהלת המערך ההמטו-אונקולוגי והשתלות מח עצם בביה"ח "רות" לילדים מסבירה: "התגובות המרגשות של הילדים המטופלים במחלקה מחממות את הלב, במיוחד כשהם עומדים על המשטחים הצבעוניים, עם ברק בעיניים, זה דבר שלא יסולא בפז"

ברנרד זיטוק, יו"ר עמותת להילחם ביחד – עמותת הורים למען ילדים חולים סרטן בחיפה ובצפון: "אנחנו חיים במחלקה המקסימה הזו ונחשפים לצרכים הייחודיים של הילדים המטופלים בה. החיבור שנוצר עם צוות המחלקה ותומר פדאל, הוליד את הפרויקט. אם הצלחנו להקל על הילדים בדרך להחלמתם ולהעלות חיוך על פניהם, אנחנו מרוצים".

בתמונה: עמודי האינפוזיה המעוצבים.

צילום: הקריה הרפואית רמב"ם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.