הסנדק מכרמל – קיבלתי את החיים פעמיים במתנה

חלום חייו של משה היה לשבת כסנדק בברית המילה של הנכד שלו, אולם התקף הלב הפתאומי שחטף והצנתור הדחוף שהיה צריך לעבור הרחיקו ממנו את החלום. במבצע מיוחד שנערך השבוע בביה"ח כרמל הובא הנכד לברית מילה בתוך בית החולים. בזמן הברית צוות חדר הצנתור עמד קרוב ערוך ומוכן , ומיד בתום הברית ירד משה מכיסא הסנדק מאושר ודומע ונכנס לחדר הצנתור. צוות המצנתרים של כרמל פתחו לו את עורק הלב הסתום והצילו את חייו.

"אין לי ספק, צוות בית חולים כרמל נתן לי השבוע את החיים במתנה פעמיים ", כך סיפר משה בן ברוך ממיטת האשפוז שלו במחלקה הקרדיולוגית שבמרכז הרפואי כרמל. " פעם ראשונה הם נתנו לי את החיים שלי במתנה כשהצילו אותי מהתקף לב ענק, ובפעם השנייה הם נתנו לי את החיים של הנכד החדש שלי במתנה נכד שסוף סוף גם זכיתי להיות הסנדק שלו".

במיטת האשפוז שלו במחלקה הקרדיולוגית שבכרמל שוכב משה כשכולו מחייך מאושר, בעזרת הצוות של כרמל הוא הצליח השבוע  גם להינצל וגם להגשים את משאלת חייו .

משה בן ה 57  תושב נשר ובעל עסק עצמאי בתחום האלומיניום הוא בחור בריא בדרך כלל. בסוף השבוע האחרון הוא חש כאבים בזרועות ובחזה אבל לא ייחס אותם ללב, הוא שתה כדור נגד כאבים והמשיך בשגרה.

יפעת אשתו מספרת," למחרת קפצנו לבקר את הבת שלנו חן, שרק ילדה השבוע בן בביה"ח כרמל, כולנו התרגשנו מהנכד החדש ומשה כבר התחיל לדבר ולתכנן את הברית וכיצד הוא יהיה סוף סוף הסנדק. סנדק מבחינתו הוא הגשמת חלום שהוא מחכה לו כבר שנים ".

את חלומות הסנדקאות של משה קטעו באותו היום הכאבים החוזרים בחזה. " הרגשתי שוב כאבים עצומים בחזה כאילו שמו לי סלע על הלב " מספר משה. אשתו יפעת לא חיכתה יותר מידי והזמינה מיד ניידת טיפול נמרץ שפינתה את משה בדחיפות לחדר המיון של ביה"ח כרמל.

צוות המיון של כרמל אבחן אצל משה התקף לב שנגרם מחסימה של קריש דם בעורקי הלב הקורונרים והכין את משה לצנתור.

" הצוות מדבר איתי על צנתור והתקף לב, אבל הראש שלי נמצא בברית המילה של הנכד שלי ובסנדקאות, מספר משה. בגלל הקורונה הכנו כבר אולם קטן בבית הכנסת בקריה, הזמנו מוהל ואפילו קייטרינג והכל היה מוכן לברית מצומצמת של המשפחה, ופתאום נופל צנתור. זה היה כל כך חשוב לי שביקשתי מהרופא שיתנו לי לצאת לכמה שעות עם אמבולנס לברית, והבטחתי שמיד בתום הברית אחזור לצנתור, אבל הרופא לא הסכים בשום אופן" מספר משה.

" כבר היו לי עשרות ומאות בקשות שונות בימי חיי כרופא וכמצנתר, מספר מנהל יחידת האשפוז הקרדיולוגי בכרמל ד"ר בשיר כרכבי. אבל בקשה להשתחרר מצנתור דחוף כדי לשבת כסנדק בברית, כזה עוד לא היה לי. הסברתי למשה שהוא אחרי התקף לב חמור הוא חייב צנתור דחוף, ואין מצב בעולם שהוא יוצא מבית החולים "

אבל משה לא ויתר. תוך סערת רגשות הוא מתחנן ובוכה לצוות שיאפשרו לו להיות סנדק, ופתרון באופק אין.

מי שמצליחה לפתור את הפלונטר הבעייתי היא מנהלת הסיעוד המוכשרת של המחלקה האחות מרינה פלדמן. " הרעיון שלי היה, שבמקום שמשה ייסע לברית במקום רחוק מבית החולים ויהיה בסכנה, אנחנו נביא את הברית לתוך בית החולים, ומיד בתום הברית נכניס אותו לצנתור " מספרת מרינה.

הצוות הרפואי של המחלקה היה קצת המום מההצעה המפתיעה אבל המאבק העיקש והתחנונים של משה ומשפחתו הכריעו את הכף. ד"ר כרכבי הסכים לברית קצרה בתוך בית החולים, במקום סמוך לחדר הצנתורים ומיד בתום הברית שמשה יכנס לצנתור. ולבסוף כך היה.

בשעה 14:00 משה מתלבש בבגדים חגיגיים כולו נרגש  והוא מתיישב על כיסא ההברית כסנדק, כשצוות הצנתור משגיח עליו בכוננות מקרוב. לאחר מספר דקות של הברית משה קורן מאושר ומחייך, יורד מכיסא הסנדק מחליף את החולצה הלבנה והחגיגית  בחולצת חדר ניתוח כחולה, ומובל מיד לתוך חדר הצנתורים.

את הצנתור המסובך במשה מבצע ד"ר נאדר חדר מצנתר בכיר במחלקה הקרדיולוגית בכרמל. ד"ר נאדר  פותח את הסתימה הקשה בליבו של משה באמצעות בלון רפואי, שם סטנט במקום הסתימה, והלב של משה חוזר לפעול ולזרום כמו חדש. " למזלנו הצלחנו לפתוח את הסתימה בלב במהירות יחסית ולא נגרם ללב נזק משמעותי, אומרים ד"ר כרכבי וד"ר נאדר, משה יוכל לחזור כבר בקרוב ובהדרגה לחיים רגילים. אנחנו שמחים מאוד שכל המבצע המורכב הזה יחד עם הברית הסנדקאות והצנתור הטיפולי המהיר הצליחו, ומשה יוכל עכשיו לחזור וליהנות עם הנכדים החדשים שלו ".

ועכשיו משה מתאושש במחלקה הקרדיולוגית בכרמל מהצנתור והוא ויפעת אשתו לא מפסיקים להתרגש ממבצע הברית והצנתור שעברו .

" אין לי מילים לתאר את היחס והטיפול הנהדר שקיבלתי כאן מכל הצוות בכרמל מספר משה. האחיות והרופאים כאן במחלקה הם מלאכים בלבן. האחות מרינה פשוט מדהימה היא הפכה עולמות כדי לעזור לנו שזה ממש לא יאומן . זה פשוט מרגש שעם קצת הקשבה והבנה של הצוות לרצון שלי הם הצליחו להגות את הרעיון של ברית בבית החולים וכולם התגייסו מיד לעזור לי ולכל המשפחה מכל הלב.

אני רוצה להודות לרב בית החולים לרב מאיר אינדיק ולכל צוות המחלקה וצוות בית החולים כרמל אתם פשוט אלופים, הענקתם  לי חיים חדשים פעמיים ועל כך אני חב לכם תודה כל חיי" מסכם משה.

כעת משה מתאושש במהירות מהצנתור והטיפול המוצלח בכרמל, ובימים הקרובים הוא ישוחרר לביתו.

בתמונות

משה ואשתו עם הצוות במחלקה הקרדיולוגית-  צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.