הנס בחצר התפילה: התמוטט לאחר תפילה – וניצל בזכות חובש מד"א שהתפלל לצידו

הנס בחצר התפילה: התמוטט לאחר תפילה - וניצל בזכות חובש מד"א שהתפלל לצידו

כמדי בוקר, הגיע עומר חיים (27) מרחובות אל חצר ביה"ס הסמוך לביתו על מנת להתפלל בשטח הפתוח במסגרת הנחיות הקורונה. יחד עם עומר, מתפלל רז יצחקי, חובש רפואת חירום מתנדב במד"א. בתום התפילה, כשמשתתפיה סידרו את החצר – עומר איבד את הכרתו והתמוטט על הרצפה. שניות לאחר מכן חבריו לתפילה הבחינו בו והזעיקו את רז (21) שמיד החל בטיפול הרפואי, ביצע פעולות החייאה בעומר ודיווח במקביל על האירוע למד"א.
 
רז, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה דאג לשלוח מתפלל לשער בית הספר על מנת לכוון את האמבולנס ולהביא במהירות האפשרית מכשיר מפעם (דפיברילטור), אשר בעזרתו, ויחד עם צוותי מד"א, נתן מכות חשמל אשר הצילו את חייו של עומר והשיבו לו את הדופק, בתום דקות מורטות עצבים של פעולות החייאה מאומצות. לאחר שמצבו התייצב, צוותי מד"א פינו אותו אל בית החולים להמשך טיפול והתאוששות.
 
רז יצחקי, חובש רפואת חירום במד"א: "לאחר התפילה שמעתי קולות עזרה, רצתי למקום וראיתי את עומר מחוסר הכרה. הוא פשוט התמוטט על המגרש. התקשרתי מיד למד"א והתחלתי בפעולות החייאה. כשהאמבולנס הגיע, נתנו לו שני שוקים חשמליים והמשכנו את העיסויים. לשמחתנו הגדולה הדופק חזר ולאחר דקות ספורות הוא החל לנשום באופן עצמאי. אני במד"א מגיל 15 וזו הפעם הראשונה שאדם מתמוטט מול העיניים שלי. לפגוש היום את עומר בפעם הראשונה מאז האירוע כשהוא עומד על הרגלים זה מרגש מאוד, זו הרגשה מדהימה. חשוב מאוד שכל אזרח בישראל ידע את הפעולות הבסיסיות של ההחייאה – שהן פשוטות ומצילות חיים".
 
על האירוע הקשה והנס שעבר, סיפר עומר חיים: "הרגשתי טוב באותו הבוקר, הגעתי לתפילה, כרגיל, לאחריה פשוט התמוטטתי על הרצפה. למזלי, שני מתפללים היו מאחורי והזעיקו את עזרתו של רז. עד רגע זה אני כמעט ולא זוכר כלום מאותו היום, אבל אני נרגש מאוד מסיפור הנס שקרה לי ומפעולת העזרה המדהימה של רז. אני מרגיש כאילו נולדתי מחדש, קיבלתי מתנה משמיים וקרה כאן נס גדול. אני מודה לרז ולצוותי מד"א שהצילו את חיי. אני מודה לבורא עולם ששלח אליי שליח שעזר לי במצוקה שלי.".
 
צילום: דוברות מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.