הנמרים הדיגיטאלים: המנמ"רית של רמב"ם נבחרה למצטיינת של שנת הקורונה

המנמ"רית של רמב"ם נבחרה למצטיינת של שנת הקורונה

בימים אלו מציינת מדינת ישראל בכלל ומערכת הבריאות בפרט שנה להתמודדות עם נגיף הקורונה. בשנה שחלפה, מערכת הבריאות נדרשה להתמודד עם אתגרים מורכבים, בלתי צפויים ובלתי מוכרים מהעבר – כאלו שדרשו מהצוותים השונים להגיב בזמן אמת לתנאי השטח שהשתנו מקצה לקצה. אחד התחומים שאותגרו בצורה קיצונית בבתי חולים בשנת הקורונה היה תחום התקשורת והמיחשוב – איך מעבירים מידע בזמן אמיתי ממחלקות מזוהמות ומבודדות? איך מנטרים כל חולה וחולה ומעבירים את המידע לחדר מלחמה שממוקם כמה מאות מטרים מהמחלקה המזוהמת? איך יודעים היכן נמצאים בזמן אמת כל רופא, אחות, או מנקה שלא יכולים להסתובב עם טלפון סלולרי במתחם קורונה ענק בשטח של 20 דונם? איך אוספים את כל המידע על חולים, מבריאים, נפטרים, צוות מבודד ועוד מאות פרטי מידע, ומנגישים את הכל, בזמן אמת, להנהלת בית החולים 24 שעות ביממה? בדומה למקביליו, גם צוות אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של הקריה הרפואית רמב"ם אותגר קשות ע"י נגיף קורונה, באופן שהוציא ממנו את המיטב. לכן, אין זו הפתעה שהאגף בראשות שרה צפריר מרמב"ם , זכה באות "המנמ"ר המצטיין לשנת 2020". האות הוענק על-ידי "אנשים ומחשבים" במסגרת תחרות המנמ"ר (מנהל מערכות מידע ראשי) הארצי המצטיין לשנת 2020, על פי בחירת וועדת האיתור בראשותו של פרופ' גדי אריאב, מרצה בכיר למערכות מידע בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
הפרס הוענק לשרה צפריר, העומדת בראשות אגף הטכנולוגיות דיגיטליות ומידע ברמב"ם, אגף הנותן מענה 24 שעות, 7 ימים בשבוע, במטרה לשמר את הרציפות הטיפולית עבור חולים בשגרה. בשנת הקורונה, נוצר כידוע מערך חדש לחלוטין ולא מוכר – מערך הכתר של בית החולים, שהתברר שהוא בעל צרכים ייחודיים, תובעני במיוחד, שמחייב פתרונות מהירים, מדויקים, זמינים ובטוחים, המתבצעים בשליטה מרחוק. מדובר בהיקף פעילות חסר תקדים, אותו תרגל האגף לא פעם ואף התכונן לתרחישים מורכבים, למרות שאת המציאות אותה כפה על העולם נגיף קורונה היה קשה עד בלתי ניתן לחזות.
"הפרס הינו הוקרה על הפעילות המצטיינת של אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע – על כל עובדיו, לאורך כל השנים, בשגרה ובחירום, ובמיוחד בתקופת הקורונה", סיכמה שרה צפריר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.