המרכז לבריאות הילד של כללית עלה כיתה

המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל העניקה פעם נוספת הכרה למרכז לבריאות הילד של כללית בקריות, בניהולו של ד"ר חנן בבילסקי כמתקן להכשרה והדרכה של  רופאים מתמחים ברפואה לקראת קבלת תואר מומחה ברפואת ילדים

ילדי הקריות המבוטחים בכללית מטופלים בידיים טובות במיוחד, כפי שמעידה העובדה כי גם הפעם עמד המרכז לבריאות הילד בקריון במבדקים המחמירים של ההסתדרות הרפואית כדי לאשרו פעם נוספת כמתקן להכשרת מתמחים ברפואת ילדים. זאת לאחר, שמסלול ההכשרה של המתמחים ברפואת ילדים ממחלקת הילדים בבי"ח כרמל, מקבוצת כללית, בניהולו של פרופ' גיורא פילר כולל התנסות מחלקות ילדים בקהילה.

המבדק לשם קבלת הכרה נערך אחת לחמש שנים ובמהלכו נבדקות רמת השירות הרפואי, הרמה האקדמית של המחלקה, יכולת הנחייה והדרכה של צוות המחלקה ועוד. הועדה שבראשותה עמדה פרופ' ציפי פליק – זכאי,

התרשמה מאד מרמת הרפואה המתקיימת במרכז הילד של כללית בקריות, בניהולו של ד"ר חנן בבילסקי ומשיתוף הפעולה בין מחלקת הילדים בבי"ח כרמל בניהולו של פרופ' גיורא פילר שמרכז את רפואת הילדים המרחבית של כללית בבי"ח ובקהילה והמליצה על המרכז לבריאות הילד כאתר מתאים ומומלץ להתמחות ברפואת ילדים בקהילה.

בשני העשורים האחרונים  עבדו כאן עשרות מתמחים ברפואת ילדים ועם סיום ההתמחות השתלבו במרפאות כללית ברחבי המחוז.

חברי המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית התרשמו מאד ממגוון העשייה והאיכות המקצועית של הצוות ומצאה אותו ראוי ביותר להדריך ולהכשיר את דור העתיד של רופאי הילדים.

במרכז לבריאות הילד של כללית בקריות שהוקם לפני 30 שנה, מטופלים כ-6000 ילדים. השירות ניתן בכל ימות השבוע, ברציפות מבוקר עד ערב (למעט ימי רביעי עד

הצהריים)  על ידי צוות של 6 רופאים מומחים  ברפואת ילדים,  לצד 18 רופאים מומחים שהם יועצים במגוון התמחויות על ברפואת ילדים, כגון: נוירולוגית, הפרעות קשב, אנדוקרינולוגית, מתבגרים, ריאות, קרדיולוגיה, אלרגיה, המטולוגיה,  גסטרואנטרולוגיה, אורטופדית, אורולוגיה, כירורגיה וטיפול בהרטבת לילה. הצוות כולל גם דיאטניות ועובדות סוציאליות מומחיות בילדים.

הצוות הסיעודי, בניהולה של חנה פרנס, מיומן בפעולות סיעוד בילדים ומבצע גם פעולות מיוחדות כמו בדיקות צהבת לילודים המשתחררים ממחלקות תינוקות בתי חולים במכשיר ביליצ'ק ללא דקירה וללא כאב, בביצוע בדיקות וזריקות תוך הפחתת כאב, טסטים אלרגיים, חיסונים נגד שפעת,

חיסוניRSV   לפגים שהשתחררו מבתי החולים, בדיקות תפקודי נשימה לחולי ריאות, אקו לב ועוד. כמו כן, ניתנים שירותי משרד נרחבים, בניהולה של רונית יעקובי.

במרכז נערכות סדנאות רבות להורים ולילדים, כגון הדרכה  לחולי צליאק, להורי פגים, הדרכה לאורח חיים בריא  לילדים עם עודף משקל ובני משפחתם, להורים לילד ראשון, הדרכה ועידוד הנקה ועוד.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.