האורטופד מנע התאבדות

שיחה עם האורטופד שלה –  ד"ר אמין פאר מומחה באורטופדיה במרפאות כללית לב הקריה – קרית אתא ובגליל המערבי גרמה לקשישה לוותר על מחשבות אובדניות

מטופלת בכסא גלגלים בת 97 הגיעה השבוע  לחדרו של האורטופד  ד"ר אמין פאר, במרפאת כללית לב הקריה, מלווה בבתה ובמטפלת. הן סיפרו לו שהפעם הביקור אינו בשל הבעיות האורטופדיות שלה, אלא כדי להודות לו על כי מפגש עמו, שנה קודם, הביא לשינוי בגישתה של האישה הקשישה ולמעשה להצלת חייה. האישה שביקשה את נפשה למות סיפרה כי שבה לחייך ולראות את העולם בחיוב והכל תודות לגישה הרגישה והאכפתית שגילה בעת ביקור רפואי שערכו אצלו שנה קודם לכן. אז הגיעו אליו לכאורה בשל בעיות ברכיים, אך מצבה הנפשי של האישה היה כה ירוד שבמקום להתייעץ בנושא האורטופדי, הכריזה שהיא מעוניינת למות ומאסה בחייה. כאורטופד, ד"ר אמין פאר לא רגיל בהצהרות כאלו של מטופלים ולרגע היסס כיצד להגיב.

לאחר שהתעשת, הזכיר לה כי בתה פה לצדה, יש מי שאוהב אותה והיא אוהבת אותה ובהחלט יש טעם לחייה והיא רצויה. האישה והבת הופתעו מעצם הגישה האכפתית והמכילה של הרופא. שנה חלפה ועתה הן הגיעו במיוחד כדי לספר שבמספר מילים ובעיקר תודות לרגישותו הרבה, הוא חולל שינוי בגישתה של המטופלת, שאמנם ממשיכה לסבול מכאבי ברכיים ולשבת בכסא גלגלים, אך את הבעיה הבסיסית של תחושתה הטובה הוא הצליח לחולל שינוי והקשישה וויתרה על המחשבות האובדניות. הן ביקשו להעביר את המסר עד כמה חשובה גישתו האנושית והקשובה של כל רופא, מקצועי ככל שיהיה. ד"ר פאר מוכיח שהכי חשוב להיות אדם כדי להצליח במלאכת הריפוי סיכמה הבת בהערכה.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.