ד"ר יוליה שניידר היא המנהלת החדשה של המעבדה המחוזית

מופקדת על ביצוע  כ- 5.5 מיליון בדיקות בשנה וכ-28,000 בדיקות קורונה בחודש.

ד"ר יוליה שניידר נבחרה כמנהלת המעבדה המחוזית, שהינה השנייה בגודלה בארץ. היא בעלת תואר ראשון (בהצטיינות) במעבדנות רפואית בטכניון, תואר שני מהמחלקה לביוכימיה קלינית בפקולטה לרפואה בטכניון ואת הדוקטורט שלה עשתה בחוג לביולוגיה של האדם באוניברסיטת חיפה על מחקר בהקשר לסוכרת. עבדה בבי"ח רמב"ם במחלקה לביוכימיה קלינית ומאז שנת 2005 היא בצוות המעבדה המחוזית שלנו ובשנים האחרונות היא מנהלת את המעבדה האנדוקרינולוגית ומכהנת גם כיו"ר ועדת רכש ציוד אבחנתי למעבדות האנדוקרינולוגיה בכל הארץ.

כמו כן, עברה קורסים והכשרות רבות בתחום הניהול במסגרת מרכז ההדרכה של כללית. כבוגרת מסלול מוגבר בתיכון בביולוגיה ובכימיה, השתבצה בשירות הצבאי כעובדת מעבדה רפואית והתאהבה בתחום. היא אוהבת את השילוב הנדיר בין מדע לרפואה שמתממש בתחום המעבדנות. יש במקצוע קידמה טכנולוגית שנמצאת בהתפתחות מואצת כל העת ולמעשה המעבדה היא ההייטק של הרפואה, כהגדרתה. ללא מעבדה לא ניתן כיום לתת שירותי רפואה לאבחן ולהתאים טיפול ועל אף שזה תחום הנמצא מאחורי הקלעים של הרפואה, הוא מהווה גורם מרכזי.

עוד משהו שכדאי לדעת על ד"ר שניידר: היא אם לשתיים ומגיל 5 התאמנה בנבחרות האולימפיות להתעמלות אומנותית, תחילה בברה"מ ואחר כך בישראל ובעלת תעודה כמאמנת התעמלות אומנותית מטעם מכון וינגיט. מכורה לקריאת ספרים וחובבת בישול ועיצוב פנים.

ד"ר שניידר מחליפה בתפקיד המאתגר את ד"ר מירה ברק, שהקימה את המעבדה המחוזית וניהלה אותה שנים רבות בהצלחה רבה.

המעבדה המחוזית של כללית בנשר, שהופקדה בידיה של ד"ר שניידר, הינה המעבדה השנייה בגודלה בכל רחבי הארץ בכללית. היא מנקזת אליה דגימות שנלקחות בכל רחבי מחוז חיפה וגליל מערבי ובעזרת מכשור מתקדם ביותר מתבצעות מרבית הבדיקות בעזרת רובוטים ובאוטומציה מלאה, תוך הפחתה בסיכון לטעעויות וקיצור משך קבלת התשובה. חלק גדול מהתוצאות, כאשר לא נדרש זמן לצמיחת תרבית, כדוגמה, מועברות אל הרופא ולמחשב או טלפון המטופל בתוך שעות מספר לאחר שנלקחה הדגימה. אכן, המעבדה עומדת מזה שנים רבות בבדיקות המחמירות לאיכות של מכון התקנים ומשמשת דגם לחיקוי ולמידה של מעבדות בארץ ובעולם ונבחרת לבדיקת מכשור חדיש.

במעבדה מכונסות תחת קורת גג אחת מעבדות ממגוון רחב של תחומים, כגון אנדוקרינולוגיה, כימיה, המטולוגיה, פרזיטולוגיה, מיקרוביוללוגיה ועוד כשבראש כל מעבדה כזו עומדים מנהלים בעלי תואר ד"ר ויש צוות מקצועי מיומן. בנוסף, תחת המעבדה המחוזית פועלים 6 מוקדי סרכזות ומעבדות דחופות הנותנות מענה למחלקות לטיפול אונקולוגי ולמיון קהילתי.

צוות המעבדה המחוזית מונה כ-100 עובדים בעלי תארים אקדמיים מתקדמים. במעבדה מתבצעות, מעבר לבדיקות השיגרה, גם בדיקות יחודיות ופורצות דרך ונערכים מחקרים רבים.

מידי חודש מתנקזות למעבדה המחוזית כ-22,000 דגימות ממרפאות כללית מכל רחבי המחוז ויוצאות כ-70,000 תוצאות.

עם פרוץ הקורונה הוקמה כאן גם מעבדת קורונה חדישה שמבצעת כ-28000 בדיקות בחודש באיכות גבוהה ומתבלטת בלוח זמנים קצר במיוחד לקבלת תשובה, בדרך כלל בו ביום.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.