דיקור אונליין למטופלי כימותרפיה בכללית

צילום דוברות הכללית

צוותי הרפואה המשולבת במכונים האונקולוגיים לין וזבולון של כללית פיתחו והפעילו בהצלחה במהלך ההסגר הקורונה שירות תמיכה מרחוק למטופלי הכימותרפיה, כולל דיקור עצמי בבית

תקופת הסגר בקורונה אתגרה את צוות השירות האונקולוגי של כללית במרכזים הרפואיים לין וזבולון הכולל מערך ייעודי ברפואה אינטגרטיבית (רפואה משולבת כוללת שיטות טיפול ברפואה משלימה המבוססות מחקר), שנועד לשפר את איכות החיים של המטופלים ולחזק את יכולתם להתמיד בטיפול האונקולוגי.

כמענה למצב זה פיתחה ד"ר אורית גרסל, סגנית מערך הטיפול האינטגרטיבי במכוני כללית,  גישה חדשנית לטיפול מקוון (אונליין) המותאמת לאילוצי הקורונה. השירות ניתן למטופלים בכימותרפיה אחת לשבוע, כאשר איש הצוות האינטגרטיבי בכללית הדריך את המטופל מרחוק בתקשורת בטלפון הנייד, כיצד ליישם טכניקות מגע, הרפיה ותנועה, לרבות רפואה סינית במגע (אקופרסורה) ודיקור עצמי. הפעילות נעשתה תוך הקפדה על הבטחת יעילות ובטיחות ובהתאמה אישית למצוקות הייחודיות של המטופל וזאת בהתאם לפרוטוקולים בינלאומיים שצוות הרפואה המשולבת של כללית בחיפה ובקריות היה שותף בגיבושם.

פרופ' ערן בן אריה, ראש המערך לטיפול אינטגרטיבי במכוני האונקולוגיה של כללית, מציין כי המטפלים הופתעו לטובה ועל אף הספקות באשר ליעילותו של טיפול אינטגרטיבי המבוסס על מגע וקשר אישי, הוכח הטיפול המקוון מרחוק כיעיל והמטופלים דיווחו כי הטיפול הקל לא רק על הרגשתם הכללית אלא גם על חולשה, כאב, חרדה ובחילות והיווה פתרון טוב במהלך הסגר.

התובנות ממפגשים מקוונים אלו תועדו ע"י צוות כללית ומיושמות כעת בקווים מנחים של החברה העולמית לאונקולוגיה אינטגרטיבית שמתגבשים בימים אלו ע"י כח משימה לטיפול מקוון שהוקם בעקבות מגיפת הקורונה.

רצ"ב צילום: דוברות כללית. ד"ר גרסל מדריכה און ליין מטופלת אונקולוגית בלין כיצד לבצע דיקור עצמי לשם הקלת תסמיני פגישה תחושתית כתוצאה מכימותרפיה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.