בעקבות משבר הקורונה: מעשנים יותר – גם סיגריות וגם קנאביס

נתונים שהוצגו בכנס של בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה: בעקבות משבר הקורונה: מעשנים יותר – גם סיגריות וגם קנאביס

נתונים שהוצגו בכנס של בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה

בעקבות משבר הקורונה: מעשנים יותר – גם סיגריות וגם קנאביס

עלייה משמעותית בעישון במהלך הקורונה – הן של סיגריות והן של קנאביס, כך עולה מנתונים שהוצגו היום (יום ג') בכנס של בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה. מהנתונים שהוצגו עולה כי כמעט 30% מהמעשנים סיגריות דיווחו שהם מעשנים יותר וכ-35% ממעשני הקנאביס דיווחו כי הם מעשנים יותר.

במסגרת הכנס של בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה הוצגו מחקרים שונים שערכו חוקרי וחוקרות בית הספר במהלך משבר הקורונה. פרופ' ליטל קינן בוקר, מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות וחוקרת בכירה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה, הציגה נתונים מסקר בו השתתפו 2580 משתתפים בשני מועדים: סוף הגל הראשון של מגפת הקורונה, פתיחת המשק והסרת המגבלות ( 17.9.2020 – 13.5.2020); תחילת  ההגבלות של הסגר השני, עלייה בתחלואה החוזרת וכלה בסגר השני ( 17.9.2020 – 8.7.2020).

מתוצאות הסקר עולה כי 21.7% דווחו כי נמנעו או דחו פנייה לקבלת טיפול רפואי בקופת חולים בשלל החשש להידבק מקורונה, 4.4% דווחו שדחו הגעה לבית חולים בשל מצב רפואי דחוף מחשש לקורונה ו 13.9% דווחו שנתקלו בקושי מסוים בהשגת הטיפול.

בכל הקשור לרמת החרדה הכללית של הציבור נמצא כי בתקופת הסגר השני 12.8 דיווחו על  מצב של חרדה כללית לעומת 7.7% שדיווחו על חרדה בסוף הסגר הראשון והסרת המגבלות.

עוד נמצא כי 21.1% דווחו על ירידה באיכות השינה, 28.6% דווחו שמשקלם עלה מאז תחילת מגפת הקורונה ו-   28.6% דווחו שהם מעשנים יותר.

גם ד"ר שרון שניטמן הציגה עלייה בעישון, הפעם בקרב מעשני קנאביס. במחקר שערכה יחד עם ד"ר נחמה לואיס מהחוג לתקשורת, ד"ר דניס רוזנברג מבית הספר לבריאות הציבור ובשיתוף פעולה עם מנהלי הפורום 'מגזין קנביס' בקרב 755 משתמשי קנביס מעל גיל 18 שמעשנים לפחות פעם בחודש נמצא כי 35% מהם דיווחו כי במהלך המשבר הם עישנו יותר קנאביס.  "רופאים ואנשים העוסקים בקידום בריאות בכלל צריכים לפתח התערבויות ספציפיות בכדי להבין את המקור של הלחצים השונים שנגרמים כתוצאה ממגפת הקורונה בכדי לפתח מנגנוני התמודדות בריאותיים כדי שיוכלו להימנע מעלייה בשימוש  בקנביס", אמרה ד"ר שניטמן.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.