בעקבות הרחבת התו הירוק, בדיקות סופיה מהירות נכנסו לשימוש גם בעשרות ישובים בחברה הערבית

סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם, חברת הבדיקות המהירות הנפוצה בארץ מנגישה בדיקות מהירות גם לחברה הערבית ופתחה עשרות תחנות ומתחמי בדיקות מהירות במערך ארצי מורחב בשיתוף מוסדות רפואיים פעילים בישובים ערבים רבים במקביל. המהלך התבצע בעקבות כניסתו של התו השמח ושובו של התו הירוק, במתכונת מורחבת, אשר יצרו עליה של מאות אחוזים בביקוש לבדיקות קורונה מהירות בחברה הערבית. במטרה לפתח ולקדם את שירות הבדיקות המהירות לטובת האוכלוסייה הערבית המתמודדת עם משבר הקורונה והרצון לחזור לשגרת חיים לצד הנגיף, יצרו בקבוצת רימיפארם שיתופי פעולה עם עשרות מרכזים רפואיים ומרפאות שכבר פעילים ביישובים הערביים במתן מגוון שירותים ומעתה נוספו גם בדיקות קורונה מהירות, מאושרות FDA ומשרד הבריאות, עם תשובה מיידית עד 15 דקות. הטכנולוגיה של סופיה פועלת בהצלחה רבה, כבר מספר חודשים ארוכים באוכלוסייה הכללית ועומדת מאחורי תשתית נרחבת מאוד של עשרות עמדות ותחנות בדיקה בתשלום.

לקראת פתיחת התחנות שכבר החלה השבוע בעשרות ישובים ערבים, פרסה החברה את הטכנולוגיה המתקדמת של סופיה, המאפשרת לכל מכשיר לבצע 100 בדיקות בשעה. במקביל כבר החלה רימיפארם, להכשיר אנשי צוות רפואי מהחברה הערבית לתפעל את המכשירים הניידים. הישובים בהן מוצעות החל מהשבוע בדיקות סופיה מהירות בעשרות מתחמים הם: טירה, טייבה, כפר קאסם, כפר קרע, אום אל פחם כפר קאסם, ג'לג'וליה, קלנסוואה וישובי המשולש הדרומי, טורעאן, דיר חנא, פסוטה, שפרעם, בוקעאתא כפר יאסיף, אבו סנאן, ירכא, ג'וליס, ג'דיידה מכר, עכו, שיח דנון, ג'ת גלילית, מעלות תרשיחא, דיר אל אסד, מג'ד אלכרום, בענה, מעליא, יישובי ואדי ערה, אום אל פאחם, כפר קרע, עארה, ערערה, באקה אל גרביה, זימר, יישובי הפזורה הבדואית בנגב וכן נצרת, עכו, נהריה, כרמיאל חיפה. מתחמים ותחנות נוספות יוקמו בהמשך בעוד מקומות לטובת החברה הערבית, על פי הצורך בשבועות הקרובים.

שגיא יניב מנהל שיווק ומכירות בסופיה ישראל מקבוצת רימיפארם מסביר כי: "אנחנו מקבלים אלפי פניות מהורים בחברה הערבית שמחפשים פתרון נגיש ליד הבית ולכן מעתה הם יוכלו לעשות בדיקה מהירה ולקבל את התוצאה ביד כעבור כמה דקות. המהלך מתבצע הודות למרכזים רפואיים וחברות שירותי הרפואה הפעילים בחברה הערבית במרבית אזורי הארץ. אנחנו נמשיך בפריסה בחברה הערבית ומאתרים בימים אלו עוד שותפים בירושלים והכפרים הערביים ברמת הגולן. השירות יחסוך זמן קריטי ופשוט ינרמל את החיים לצד הקורונה בלי עיכובים, היסטריה והמתנה ארוכה לתשובה. הנגיף ערמומי וחמקמק, חשבנו שהוא יעלם לחלוטין אבל הוא שב ומכה ולכן הודות לפריצת הדרך של סופיה, כך תראה הנורמליות החדשה וחיי השגרה לצד הנגיף. בקרוב אנחנו גם נפיץ לבתי המרקחת ורשתות הפארם בדיקות עצמיות ביתיות אשר אומנם (בשלב הראשון) לא יעניקו תו ירוק אבל בהחלט יאפשרו לכל אדם שמרגיש צורך, לדגום את עצמו ולקבל החלטה מושכלת בהמשך".

בדיקות האנטיגן המהירות של סופיה יתבצעו בכל המקומות שצוינו בחברה הערבית על פי הנחיות משרד הבריאות ומיועדות לילדים, בני נוער ומבוגרים שטרם התחסנו ומחירן יהיה כ – 69 – 100 שקלים בעיקר לטובת תרבות הפנאי והספורט. ניתן להציג את התוצאה השלילית בכניסה לכל מקום הפועל על פי תקנות התו השמח, התו הירוק, בכניסה לחתונות, אירוע תרבות, בתי מלון, מסעדות, מקמות עבודה או כל שימוש אחר כמו ניתוח פרטי או מפגש משפחתי גדול.
הטכנולוגיה של סופיה, בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה-FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, פותחה על ידי תאגיד קווידל האמריקאי ומאפשרת לכל מכשיר נייד לבצע 100 בדיקות אנטיגן מהירות בשעה. הבדיקה הפכה לספק הרשמי של משרד הבריאות עוד בעיצומה של המגיפה וצברה כבר ניסיון של מאות אלפי בדיקות בישראל ועשרות מיליוני בדיקות בעולם ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. לבדיקה דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות והיא מזהה בנוסף את כל הווריאנטים המדאיגים שהתפתחו כולל זן הדלתא.

הטכנולוגיה של סופיה פועלת בהצלחה רבה, כבר מספר חודשים ארוכים באוכלוסייה הכללית במערך ארצי נרחב של עשרות עמדות בדיקה בתשלום לתו הירוק בסניפי ביקורופא, בתחנות יוסי אמבולנס ומרכזים רפואיים והיום מצטרפות עוד עשרות נקודות גם בחברה הערבית.

יצוין כי כבר בחודש פברואר השנה החלה החברה הערבית בישראל להפיק תועלת חיונית מהטכנולוגיה של הבדיקות המהירות וזאת במסגרת יוזמה של פיקוד העורף, משרד הבריאות ועיריית טייבה להורדת מקדם ההדבקה בחברה הערבית. המהלך התבצע באמצעות הקמת תחנה המונית במימון ציבורי לבדיקות סופיה מהירות בדיוק במרכז העיר טייבה לטובת תושבי המשולש כמו באיים הירוקים באילת ובים המלח. הטכנולוגיה החדשנית בטייבה הותקנה על בסיס המלאי הזמין של כ – 300 המכשירים של סופיה שמשרד הבריאות רכש מתאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי שכבר הגיעו לישראל עוד בעיצומו של משבר הקורונה והרבה לפני הגעת החיסונים.

בסופיה ישראל מזכירים לציבור: בדיקה מיידית היא לא תחליף לחיסון. עדיף להתחסן.

מצורפות תמונות לשימוש חופשי: צילום: סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם – בדיקות מהירות לתו ירוק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.