בכרמל שומרים על אור העיניים

ד"ר עלוית וולף מבית החולים כרמל. צילום אלי דדון

חנוכה הוא חג האור ובמחלקת העיניים של בית החולים כרמל עושים הכל כדי לשמור על אור עינם של כל המטופלים והחודש במיוחד מודגשת השמירה על מאור עינם של הילדים.

ד"ר עלוית וולף רופאה בכירה במחלקת העיניים של ביה"ח כרמל המשמשת גם כיו"ר חוג עיניים ילדים ופזילה באיגוד רופאי העיניים בישראל  יזמה לקראת חנוכה את שבוע המודעות לעין עצלה בילדים זאת במסגרת חודש המודעות לבריאות העין בכל הארץ. כל החודש והאירועים שבו  נערכו  בשיתוף עמותת "לראות".

שתי הבעיות הנפוצות ביותר עמן מתמודדים ילדים בגיל הרך כיום הן "עין עצלה" ו"קוצר ראייה". " עין עצלה היא הסיבה השכיחה ביותר לעיוורון חד עיני בילדים, מסבירה ד"ר וולף מכרמל. "בין 5-2% מהילדים סובלים מ"עין עצלה". למעשה מדובר בעין שלא רואה היטב. אף כי במקרים רבים נראה כי הילד מתפקד כרגיל וגם העין שלו נראית תקינה לחלוטין, הוא עדיין עלול לסבול מהתופעה ולעיתים גם באופן חמור. טיפול בתופעה מתאפשר רק בגיל הילדות. אי טיפול בזמן עלול להוביל לראייה ירודה שאינה ברת תיקון ולעיתים אף למצב של עיוורון. 

" ניתן לאתר את הבעיה רק על ידי בדיקת סקר לעין עצלה או בדיקת רופא עיניים. כדי לדעת אם הילד אכן סובל מ"עין עצלה", חשוב לבצע בדיקת סקר ראייה, מסבירה ד"ר וולף. בדיקה זו מתבצעת בן גיל שנה לגיל שלוש שנים אצל רופא העיניים או בבדיקות הסקר. ילדים שלהם קרובי משפחה הסובלים מהבעיה נדרשים לבצע את הבדיקה כבר בגיל שנה. כמובן שכל הורה שחושד בבעיית ראיה בילדיו חייב להביא אותם לבדיקה אצל רופאת עיניים. בדיקות סקר ראיה נכנסו לסל הבריאות והן עתידות להתבצע בגנים. עד שזה יקרה, האחריות המלאה מוטלת עליכם – ההורים.

"חשוב לציין מדגישה ד"ר וולף כי בשל חוסר מודעות לחשיבות בדיקות העיניים לאיתור עין עצלה כיום ילדים רבים אינם מאובחנים וכך גם אינם מטופלים וראייתם עלולה להיפגע. ישנן טיפות חלב בהן מתבצעות בדיקות ראיה בגיל  3 ובארגונים כמו "עמותת לראות" המבצעים בדיקות סקר ראיה בגני הילדים. כאשר בדיקת סקר מעלה חשד לתופעה, הילד מופנה להמשך מעקב וטיפול אצל רופא העיניים".

בבית חולים כרמל מקבוצת הכללית ישנן שתי מומחיות לעיניים ילדים ד"ר עלוית וולף וד"ר אלינה מלמוד. מרפאת עיניים ייעודית לילדים מתקיימת 4 פעמים בשבוע בכרמל וישנה פעילות רבה הכוללת טיפול וניתוחי פזילה, איתור וטיפול בעין עצלה, קוצר ראיה,  ושאר מחלות עיניים ילדים כגון חסימת דרכי דמעות, מחלות דלקתיות של העין ובעיות קרנית ורשתית. 

עוד מעדכנת ד"ר וולף כי  פעמיים בשבוע ישנה גם מרפאת אורטאופטיקה על ידי מר רוברט משעור העובד בשילוב עם רופאות העיניים ילדים.  בנוסף  חשוב לציין כי מחלקת עיניים בבי"ח כרמל היא מרכז ארצי מוביל לטיפול בגלאוקומה מולדת בילדים.

לסיכום אומרת ד"ר וולף כי העיניים של הילדים שלנו הן איבר חיוני וחשוב. "תופעות ומחלות עיניים המאובחנות בגיל הרך, לעיתים רבות מאפשרות למנוע פגיעה חמורה בעיניים. הקפדה על ביצוע בדיקות עיניים בהתאם להמלצות, בהחלט תסייע לצמצם את הפגיעה ואת ההתדרדרות בראייה. הורים, האחריות שלכם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.