ארבעה מכשירי דפיברילטור של מד"א הוצבו בגבעת שמואל

מכשירי דפיברילטור

מגן דוד אדום מקדם מיזם מציל חיים לשירות הציבור, במסגרתו מוצבים מאות מכשירי דפיברילטור במרחב הציבורי בערים רבות בארץ // השבוע הותקנו ארבע עמדות דפיברילטור בגבעת שמואל, אשר בזכותן כל אזרח יוכל להציל חיים בעת חירום, ללא צורך בידע רפואי מוקדם
 
השבוע פרויקט הדפיברילטורים של מגן דוד אדום הגיע לראשונה לגבעת שמואל כאשר ארבעה מכשירי המפעם (דפיברילטור) המתקדמים הוצבו בפארק הדרומי הסמוך לכביש מכבית (המזרקות), בפארק רמון על יד במת האירועים, בסמוך לבמה בפארק האירועים המרכזי של גבעת שמואל ברחוב הזיתים ובספורטק העירוני.
 
באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב. שתיים מהעמדות הוצבו בסיוע העירייה ושתיים נוספות נתרמו לכבוד מר הרי קוהני באמצעות אגודת ידידי מד"א בפרת' אוסטרליה לרווחת התושבים והמבקרים הרבים המגיעים לאזור.
 
בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.
 
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: "פרישת הדפיברילטורים בעיר היא בשורה של ממש עבור התושבים, שכן מדובר במיזם מציל חיים, אשר יכול להוות את ההבדל בין חיים למוות באירוע חירום רפואי ולקצר באופן משמעותי את זמני התגובה לביצוע החייאה. ברוח זו נמשיך לפעול למענם של התושבים, על מנת להבטיח את איכות החיים והסביבה בעיר."
 
מנהל מרחב ירקון במד"א, דורי חיים: "במסגרת פרויקט מד"א להצבת מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ, אנו שמחים לחנוך את העמדות החכמות של מד"א בגבעת שמואל, לרווחת התושבים אשר עתידות לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום. העמדות מוצבות במיקום מרכזים המיועדים לשימוש תושבי העיר והמבקרים הרבים שפוקדים אותה. אנו מודים לראש העירייה מר יוסי ברודני, למ"מ ראש העיר בני סומך ולמנכ"ל העירייה גבי חדד על שיתוף הפעולה ארוך השנים ועל פועלם למען תושבי העיר בנושא".
 

קרדיט : דובר מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.