תנועת אומ"ץ דורשת להרחיב את תחומי האחריות של מבקר המדינה

יור-אומץ-פליציה-פלד. צילום אומץ

הסוכנות היהודית, הסתדרות המורים, קק"ל וגופים משמעותיים נוספים ניזונים מתקציב המדינה אבל מתנהלים ללא פיקוח אמיתי יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "טוהר המידות מחייב הכנסת גופים אלה בצל קורתו של מבקר המדינה" התנועה פנתה למתניהו אנגלמן על-מנת שייזום תיקוני חקיקה מתאימים

גופים רבים, בעלי השפעה עצומה על החיים של כולנו, אינם ברי פיקוח על-פי חוק מבקר המדינה בניסוחו הנוכחי. תנועת אומ"ץ דורשת לתקן את העיוות ולאפשר למבקר המדינה לבחון את הנעשה גם בגופים אלה, אשר ממומנים מתקציב המדינה – וביניהם ההסתדרות הציונית, הסוכנות היהודית, הבונדס, קרן קיימת לישראל והסתדרות המורים.

עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ
עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ

על-מנת לוודא כי יישמרו טוהר המידות וכללי המנהל התקין גם בגופים הנ"ל נדרשים תיקוני חקיקה. לשם כך פנו ראשי אומ"ץ – יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית, עו"ד יצחק מינא – אל מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו אל ועדת חוק חוקה ומשפט ואל היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, מפורט המצב הבעייתי השורר כיום.

"בשל העובדה כי גופים אלה אינם מבוקרים, ובה באותה שעה מקבלים מימון וניזונים מתקציבי המדינה, נוצר לכאורה פתח לשחיתות ולתופעות פסולות בניהול גופים אלה", כתבו פלד ועו"ד מינא. ראשי אומ"ץ ציינו כי אמנם בכל אחד מהגופים פועל מבקר פנימי, אולם אין די בכך. "אין דין מבקר פנים כדינו של מבקר המדינה עם כל הסמכויות הניתנות לו על-פי החוק. אף חשוב לציין כי את מבקר הפנים ממנה העומד בראש הארגון, דבר שיוצר ניגוד עניינים".

פליצ'ה פלד ציין כי הפתרון הנכון, בהתאם לחוק מבקר המדינה ולסעיף 80 בתקנון הכנסת, הוא תיקוני חקיקה – שאותם ייזום המבקר. תנועת אומ"ץ, העומדת בראש המאבק למען הקניית ערכי מנהל תקין, מקווה כי אנגלמן ייענה לפנייה ויפעל למען הכנסת הגופים הרלוונטיים בצל קורתו של מבקר המדינה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.