שירות חדש לתושבי נוף הגליל: מרכז גישור ודיאלוג בקהילה

שירות חדש לתושבי נוף הגליל: מרכז גישור ודיאלוג בקהילה

ייתן מענה קהילתי ביישוב מחלוקות וסכסוכים בהליך גישור, ללא עלות  

הרעיון להקמת המרכז בנוף הגליל הינו פרי יוזמה של שרה קורטקין, תושבת ותיקה ופעילה חברתית, שהציגה את המיזם בפני ראש העיר, רונן פלוט, כחלק מסל שירותי הרווחה. ראש העיר פלוט נתן את ברכתו ליישום בהובלת קורטקין באמצעות אגף הרווחה ויחידת ההתנדבות העירונית.

מנהלת היחידה, מירי שטיצקי, גייסה  גרעין מתנדבים ראשון בסיוע מרכז הצעירים והוחל בתהליך הכשרתם להפעלת מרכז הגישור. "המתנדבים עברו הכשרה מקצועית בשלושה מחזורים של קורסי גישור מקצועיים, בסיומם הוכשרו כ-40 מגשרים, המייצגים את כלל הקהילות בעיר ומהווים את הבסיס להקמת המרכז", סיפרה שטיצקי.

המיזם נכנס להילוך גבוה ובחודשים האחרונים גובש צוות הקמה של 15 מגשרים פעילים, יחד עם העובדת הקהילתית עו"ס דינה רביב-שסטצקי ומובילת הפרויקט קורטקין.  "חזון מרכז הגישור מתכתב עם החזון החברתי אשר מוביל ראש העיר לספק מענה הוליסטי לכלל התרבויות והקהילות בעיר: עולים חדשים וותיקים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, חרדים וחובשי כיפה סרוגה", הסבירה עו"ס רביב- שסטצקי והסבירה כי עבודת המרכז תתבסס על הרחבת הסובלנות, הכבוד ההדדי והדיאלוג בין האנשים ובתוך כך פתרון הבעיות יתבסס על לקיחת אחריות משותפת והסכמה למציאת פתרון המיטיב עם שני הצדדים.

יוזמת הפרויקט, שרה קורטקין, ציינה כי המרכז יפעל בשלושה תחומים עיקריים:  גישור בין תושבים, גישור בין קהילות או קבוצות שונות והטמעת השפה הגישורית ע"י חינוך והכשרות. מנהלת אגף הרווחה, איריס בורמיל, מסרה כי

ביום ראשון השבוע התכנסה ועדת היגוי ראשונה של מרכז הגישור במעמד ראש העיר, רונן פלוט, אשר נתן את ברכת הדרך להפעלה בהתאם להנחיות הקורונה. "המרכז יפעל במבנה עירוני ברחוב רימון  באמצעות מתנדבים בליווי תוכנית 'גישורים' מטעם משרד העבודה והרווחה-השירות לעבודה קהילתית אשר שותף בהקמתו יחד עם משרד הבינוי והשיכון–שיקום שכונות", נמסר.  

השירות יהיה פתוח בפני כל תושב או ארגון בעיר ללא תשלום וניתן תוך שמירה על סודיות לפי תיאום מראש. טלפונים לצורך תיאום והתייעצות: 04-6478424, 04-6477467 dinaraviv@nallit.org.il.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.