פסח חגיגי במיוחד בנהריה!

פסח חגיגי במיוחד בנהריה!

אביב fest מתקיים בעיר הצפונית עם שלל פעילויות: מופעי תרבות ויצירה, תגלית פסיפס קסומה, חיפוש אחר אפיקומן נהרייני וההגדה של פסח שהתעוררה לחיים בטיילת המפרש. תושבים ואורחים מכל רחבי הארץ באו לחגוג בנהריה את חג החירות. הפסטיבל בטיילת יימשך גם מחר (יום חמישי) כולם מוזמנים!

תושבים ומבקרים רבים מנצלים את חופשת חול המועד פסח לבילוי משפחתי בעיר נהריה. חלקם בחרו בחוף הים, בבתי הקפה לאורך הגעתון, בפארקים ובטיילת המדהימה. אחרים בפעילות חג מגוונת שמתקיימת ברחבי העיר.
מאות ביקרו ב'קפסולה הביזנטית', מיזם חג משותף לעיריית נהריה ולרשות העתיקות שכללה סיור ופעילות לכל המשפחה באתר קדום בשכונת כצנלסון בנהריה, בו מתבצעות עבודות שימור ברצפת פסיפס שהיא שריד לכנסייה ביזנטית שהיתה במקום לפני 1400 שנה. מדובר בכנסייה שנחפרה כבר בשנות ה-70 והיא בעלת אחת מרצפות הפסיפס היפות בארץ. הרצפה כולה עוטרה בפסיפס במגוון רחב של צבעים ובעושר עצום של דגמים ביניהם פסי מדליונים שכללו דמויות אדם, בעלי חיים וצמחים. המקום היה סגור במשך שנים רבות ולפני מספר חודשים בשיתוף פעולה בין עיריית נהריה וקבוצת מורי דרך מקומיים המלווים את סיפור האתר הביזנטי שנים רבות לבין רשות העתיקות, הוחלט לשפץ את המבנה בתוכו נמצאת רצפת הפסיפס ולהכשירו לביקורי קהל באופן סדיר.

בגן הבוטני-זואולוגי בנהריה, נהנו הבאים ממופעי תרבות, סדנאות יצירה והפעלות לילדים שכללו את ההרכבים: סביבטרון-תיאטרון אקולוגי ו'אקו מיוזיק' – צלילים מחצר הגרוטאות, בפעילות כיפית שהתקיימה במימון משרד התרבות והספורט. המבוגרים והילדים נהנו גם ממזג האוויר האביבי ומסיור בשבילי הגן בין הצמחים הצבעוניים לבעלי החיים.
ברוח החג, הוחבאו ברחבי העיר שני אפיקומנים עם חידות נושאות פרסים על עברה של העיר נהריה שחיבר איש החינוך הוותיק גדי אברהם ועשרות מתושבי העיר חיפשו אחריהם. המרכזים הקהילתיים ארגנו עברו משפחות רבות שהגיעו מהעיר ומחוצה לה חוויה מיוחדת שכללה סיורים מודרכים בעקבות עברה של העיר נהריה כמו מגדל המים, מזח העפלה, סיפורי התעשיינים הראשונים בעיר, נחל הגעתון ועוד.

שיא האירועים מתקיים בטיילת – ההגדה של פסח התעוררה לחיים עם תפאורה קסומה ומיוחדת. דמויות חג כמו פרעה ומשה לצד תיאטרון רחוב, הולכי קביים והרכבים מוזיקליים לאורך טיילת המפרש על חוף הים המהמם של נהריה. את פני הבאים לטיילת קיבלו ציורי תלת מימד צבעוניים שהוכנו במיוחד לחג כולל עמדה לצילום לילדים ומבוגרים.
אביב fest בטיילת צפוי להימשך גם מחר (יום חמישי) עם פעילויות, הצגות והפעלות לכל המשפחה בין השעות 10:30-19:30.

צילומים: מיקי אלקובי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.