עשרת ימי תשובה – מה עושים כשהחזרה בתשובה משפיעה על המשפחה?

התקשרות זוגית

המושג "חזרה בתשובה" הוא אולי המאפיין הבולט ביותר של עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים. אנשים רבים מקבלים על עצמם לשנות משהו באורח חייהם ולפעמים הדבר יכול להשפיע על הבית והמשפחה. למשל, אישה שבוחרת לשמור נידה, גבר שבוחר להניח תפילין מדי בוקר, אחד מבני הזוג שמחליט להפסיק לנסוע בשבת וכמובן – חזרה בתשובה ושמירת תרי"ג מצוות של אחד מבני הזוג. התהליכים והשאלות יכולים מצד אחד לחזק את הזוגיות ולהעניק יסוד נוסף לתא המשפחתי, ומצד שני תהליך שכזה עלול לערער את הבית ואת היסודות המשותפים.

עמותת 'התקשרות זוגית' הוקמה לפני 15 שנה ומסייעת לזוגות "דתילונים" שאחד מבני הזוג חזר בתשובה או יצא בשאלה, להתגבר על הקשיים ולהישאר ביחד למרות הכל.

העמותה הוקמה ע"י עמי ואביטל ברעם שחוו משבר דומה על בשרם כשעמי חזר בתשובה. לאחר שנים רבות של עשייה, עברו אצלם בסדנאות כבר למעלה מ-700 זוגות שהגיעו במשבר אמון חריף ותחושת בגידה, ויצאו עם כלים להתמודדות במשבר. לאחר הסדנה מצטרפים הזוגות לקהילה גדולה של זוגות מעורבים שממשיכים להתמודד ולהתייעץ ביחד.

מציע לראיין את עמי ברעם, מייסד העמותה, מגשר ויועץ זוגי שיספר על פעילות העמותה ואיך זוגות מעורבים יכולים להישאר ביחד למרות כל הקשיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.