עמותת יד עזר לחבר תקיים בשבוע הבא את טקס יום השואה המרכזי במתכונת הקורונה

בצילום: ניצול השואה מפולין שלום שטמברג בן 98, מאחרוני ושורדי גטו וורשה שהדליק את המשואה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשנה שעברה. צילום ג'ו לוציאנו

בצל משבר הקורונה: טקס מיוחד ומרגש ל"יום הזיכרון לשואה ולגבורה שואה" יצויין בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, ביום שלישי, 21.4.2020

עמותת "יד עזר לחבר" תציין את היום החשוב הזה בטקס מיוחד ומרגש שיחל בשעה 10:00 בבוקר ברחבת אנדרטת "יד לניצול" לזכר קורבנות השואה הנמצאת במתחם קריית החסד של העמותה ברחוב קסל 6 בחיפה.

בעקבות ההגבלות וההנחיות של משרד הבריאות ותוך הקפדה על כל הכללים הטקס השנה יתקיים במעמד מספר מצומצם ביותר של ניצולי שואה שיהיו במרחק מטרים ספורים האחד מהשני כשניצולי שואה רבים יצפו במהלך הטקס על גבי מסכים ודרך מרפסות בתיהם לאורך רחוב קסל. 

הטקס יחל בהדלקת משואת "אש התמיד" באנדרטה שאותה ידליקו 2 ניצולי שואה ששרדו את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ, אותה ידליקו שלום שטמברג ניצול השואה מפולין בן 98 מאחרוני שורדי גטו וורשה ומרים ליניאל ניצולת השואה מפולין בת 99. דברי פתיחה בעצרת יישא מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה שמעון סבג ולאחריו תישא דברים הגב' יהודית סץ סגן מחלקת הרווחה כנציגת "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" התורמת ומסייעת לעמותה בכל ימות השנה כבר שנים רבות, קדיש לזיכרם של הניספים יאמר שלמה שרצר, בן 93, ניצול השואה מהעיר יאש ברומניה, תפילת "אל מלא רחמים" יישא החזן חיים גרינשטיין.

בתוך כך יש לציין כי במהלך הטקס תשודר הקלטה של ברכת חיזוק מיוחדת לניצולי השואה של העמותה אותם יברך ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו.

שמעון סבג, אמר: "נמצאים אנו 75 שנה לאחר השואה, המצב הנוכחי כיום עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל לא ימנע מאיתנו מלציין את יום השואה והגבורה ולהתייחד עם זיכרם של הקורבנות של ששת המיליונים שניספו בשואה, אנחנו חייבים לזכור בכל מצב ! האמצעים הטכנולוגיים מאפשרים לנו גם לזכור ביחד, לספר את סיפור השואה גם השנה ולהביא את יום הזיכרון לשואה אל בתיהם של אזרחי ישראל".

עוד הוסיף : "כיום, חיים בישראל 189,500 ניצולי שואה, רבים אינם יודעים כי בעיר חיפה מתגוררים הכי הרבה ניצולי שואה 13,300 בהם כ-100 ניצולי שואה הם דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה. יצרנו טקס אשר מכבד את כל המגבלות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות, אני מזמין את כל תושבי העיר חיפה ובכלל את אזרחי מדינת ישראל לצפות בטקס לציון יום חשוב זה, לצפות בו וביחד עם זאת לזכור ביחד – בבית. אתם ניצולי השואה, הגיבורים האמיתיים של כולנו ועלינו לקחת אחריות ולדאוג למי ששרדו את השואה והשתתפו בהקמת המדינה. לצערי עקב משבר הקורונה לא יערך הטקס השנה כפי שנערך מידיי שנה לעיני קהל של אלפים, רך שום דבר לא יעצור אותנו, מסורת הזיכרון שלנו תימשך וכמובן, לעד ולנצח !". 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.