משדר בפריים טיים "יד עזר לחבר" למען ניצולי השואה

עמותת יד עזר לחבר

לאחר תאונת דרכים קשה בשנת 93, בה ניצל שמעון סבג בנס, הוא עשה חוזה עם הקדוש ברוך הוא והתחייב שבמידה ויישאר בחיים הוא יתרום את חייו לזולת והקים את עמותת ״יד עזר לחבר״ – עמותה שעומלת לילות כימים לרווחתם של קשישים, ניצולי שואה, אימהות חד הוריות, פושטי רגל ואוכלוסייה מוחלשת.

נותנים יד לניצולי שואה – משדר התרמה מרגש של עמותת "יד עזר לחבר" יתקיים ב"רשת" בערוץ 13 ביום שלישי 6.4.2021 בהנחיית דני רופ ולצידו עמית פרקש

עמותת ״יד עזר לחבר״ מקימה ממש בימים אלה מבנה נוסף, הנועד לאכלס ניצולי שואה נוספים שיזכו לחיות את חייהם בשלווה ובביטחון, ובידיעה כי יש מי שידאג לכל מחסורם. לעמותה, מתחם מגורים שלם בו מתגוררים מספר רב של ניצולים, הנהנים מדירות נוחות ומאובזרות ממזון טעים וממגוון של שירותים סוציאליים – אז בואו גם אתם לעזור להמשיך בעשייה זו.

המשדר ישודר בפריים טיים ויעסוק כולו בעשייה המבורכת של "יד עזר לחבר" במטרה לגייס תרומות לפעילותה המבורכת של העמותה ולטובת רווחתם של ניצולי השואה. ערב זה הוא גם הצדעה של הדור שלנו לדור השואה וגם הושטת יד לעזרה. אומנים רבים התגייסו כדי לבצע בדואט בין-דורי מיוחד את השירים שבחרו ניצולי השואה מהבית החם של "יד עזר לחבר".

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג אמר בהתרגשות רבה לקראת האירוע: "כולי תקווה שאכן הציבור הישראלי שידוע בליבו הרחב יתגייס לטובת ניצולי השואה ויתרום כפי יכולתו כדי שנוכל להמשיך לעזור ולסייע להם וכמה שיותר טוב. בואו הצטרפו אלינו לערב בלתי נשכח, ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן".

נקודת המפנה בחייו של שמעון סבג חלה בשנת 1993 בה עבר תאונת דרכים קשה מאוד שבעקבותיה הוא סגר את רשת ״פיקנטי״. ההחלמה הייתה ארוכה ותוך כדי השיקום סבג סגר חוזה עם ה׳ והבטיח שבמידה והוא יצא מזה הוא יתרום את חייו לנזקקים ויעסוק בהצלת נפשות.

בשנת 1995 לאחר שהתאושש אכן החליט סבג להקדיש את חייו לזולת ופתח בית תמחוי הנותן ארוחות חמות לחסרי בית ברח׳ אבן סינא בחיפה. כך השמועה זרמה והגיעו משפחות עם ילדים – בשנת 2001 חברו אליו אחיו ברוך ועוד מספר חברי ועד.

ואז הבחין כי החלו מגיעים לבית התמחוי אוכלוסייה מבוגרת ושתהה על קנקנם הבין כי אלו שורדי וניצולי שואה הבאים לקבל חבילות מזון. סבג שם לו כמטרה להקים בית לניצולי שואה. הבית הזה משתרע כיום על שלושה רחובות בחיפה: רח׳ קסל, עמק הזיתים ומדרגות בן שמן. במעון הזה לניצולי שואה קיימת מרפאה, מכון פיזיותרפיה, מוקד טלפוני שדואג לרווחתם ופעילות חברתית. המעון מספק שירות תיקונים ,מרפאת שיניים ומצלמות בבתים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.