"מפת דרכים להתחדשות הדר"

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

עשרות מתושבי הדר השתתפו במפגש ראשון, מבין שורה של מפגשים, שיימשכו עם תושבים, בעלי עסקים וקבוצות שונות, במטרה להציג את האסטרטגיה, אותה מובילה העירייה להתחדשות הדר ולאפשר לתושבים להשפיע ולקחת חלק פעיל בקידומה

המפגש, שהתקיים אמש [ג'] בהיכל העירייה, נחלק לשני חלקים. בחלקו הראשון של הערב הוצגה "מפת הדרכים" והפעולות שכבר מתבצעות במסגרתה ובחלקו השני נחלקו התושבים לקבוצות דיון שהוקדשו לנושאים השונים בהם עוסקת מפת הדרכים.

ראש העיר, עינת קליש רותם, פתחה את המפגש ואמרה בין היתר בדבריה: "לחיפה מרכז עירוני מרהיב, מגוון ועצום, הכולל בין היתר את הדר, שהוא חלק מהלב האורבני הפועם של העיר. אין לנו כוונה לבנות מחדש, אלא להחיות את הקיים. מדובר בתהליך הדרגתי, ארוך ומורכב, המחייב תשומת לב לכל אזור בנפרד, תוך התייחסות לשורה ארוכה של נושאים. את סדרי העדיפות לביצוע התכנית נקבע יחד עם התושבים. דלתות העירייה פתוחות בפני כל יוזמה מקומית, שכן תהליך התחדשות אמיתי חייב להתבצע תוך שיתוף פעולה בין כל המגזרים ובהם: המגזר הציבורי, המגזר הפרטי והמגזר העסקי".

את "מפת הדרכים להתחדשות הדר" מובילה היחידה האסטרטגית של העירייה – "חיפה 2030", יחד ובשיתוף פעולה עם אגפי העירייה השונים. המפה יוצרת מסגרת עשייה עירונית רב תחומית ממוקדת בהדר והיא משמשת כבר היום כמסגרת לייזום ולתיאום פרויקטים מחוללי שינוי.

התהליך שנבנה במיוחד עבור הדר, נועד להפנות תשומת לב לא רק ליעדי התכנית בטווח הארוך, אלא גם לכל תחנות הביניים אותן יש לבצע בטווח המיידי והבינוני, על מנת להגיע ליעדי התכנית הסופים.

ענבל ריבלין, מנהלת היחידה האסטרטגית חיפה – 2030: "המפגש הזה אינו מסמן סוף אלא התחלה של דרך עבורנו. אנו מציגים בפניכם מסגרת שצריכה להתמלא בתכנים נוספים ואנו תקווה, כי חלק מהם יתגבש בסיוע שלכם – תושבי הדר".

סבסטיאן ולרשטיין, מתכלל הפעילות הנוגעת להתחדשות הדר בחיפה 2030 הציג את המטרות המקודמות בכל אחד מתשעת התחומים בהן עוסקת התכנית: שדרוג המרחב הציבורי, העלאת תחושת הביטחון האישי של התושבים, חיזוק הפעילות העסקית, יצירת תשתית ארגונית ותכנונית לשימור מבנים בעלי ערך היסטורי, הפיכת הרובע ידידותי להולכי רגל, הגברת השימוש בתחבורה ציבורית ושיפור הנגישות בין אזורים שונים בתוך הדר ובין הדר למוקדי פעילות ברחבי העיר, טיפוח מוסדות תרבות, מתן מענים בתחומי הקהילה, הרווחה והקמת מוסדות חינוך חדשים.

בנוסף הוצגו במפגש דוגמאות למוקדי התחדשות קיימים ומתפתחים בהדר, בין היתר: שוק תלפיות וסביבתו, גן בנימין המתחדש תוך שימור המבנה ההיסטורי הקיים בו, מתחם שפירא, מרכז קלור, רחוב הרצל ורובע המדרגות.

מצ"ב קישור לתכנית שעלתה לאתר העירייה:
https://haifa2030.com/%d7%9e%d7%a4%d7%aa-%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%93%d7%a8/

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.