מסלול ריצה נפרד לחרדים יוקצה במרוץ לזכרו של רס"ב אמיר חורי ז"ל

קרדיט: ישראל פרץ. מימין לשמאל: האחות ויויאן, החברה שני, האבא ג'ריס, האמא סאמיה והאח מייקל.

ביום שישי הקרוב 27/5, בשעה 07:00 בבוקר יתקיים אירוע הריצה הראשון שעיריית נוף הגליל מארגנת לזכרו של רס"ב אמיר חורי ז"ל, השוטר הנוצרי שנפל בעת שהגן על אזרחים בפיגוע שארע לפני חודש וחצי בבני ברק. המרוץ מאורגן במתכונת עממית בהשתתפות אלפי רצים שנרשמו מכל רחבי הארץ וירוצו המקצים השונים : 2 ק"מ, 5 ק"מ ו – 10 ק"מ. המרוץ יוזנק מחניון נופארק – הפארק העירוני החדש, ויעבור דרך שביל יער צ'רצ"יל ובסיומו יתקיים טקס הנצחה בהשתתפות בני משפחת חורי.

מארגני האירוע נתקלו במהלך ההכנות בבקשה יוצאת דופן. חרדים וחובשי כיפה סרוגה מבני ברק, ירושלים ועוד יישובים ברחבי הארץ ביקשו להירשם למרוץ אך התנו את השתתפותם בהקצאת מסלול נפרד. "כשראינו שלא מדובר בבקשות בודדות אלא בקבוצות גדולות החלטנו להקצות מסלול נפרד לחרדים ולאפשר להם להשתתף באירוע " מסר מנכ"ל העירייה עדי מלכה.
ראש העיר, רונן פלוט אמר כי ההיענות מצד החרדים מרגשת ומחממת את הלב: "אמיר חורי ז"ל ליכד במותו הטרגי את כל קצות החברה בישראל: יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, דתיים וחרדים כולם מוקירים את זכרו ומצדיעים לו על אומץ ליבו וגבורתו. מתוך הכאב העצום על האסון נולדה כם תקוה לאחדות אמתית בין אזרחי ישראל ואנו מקווים כי המרוץ הראשון לזכרו יעביר את המסר שיש סיכוי והדבר עוד אפשרי " ראש העיר פלוט וציין כי ככל הידוע זו פעם ראשונה שחרדים משתתפים באירוע ריצה שמאורגן על ידי רשות מקומית.
ג'ריס חורי, אביו של אמיר ז"ל אמר כי הוא מאוד נרגש מהיענוץ הגבוהה למרוץ ורואה בו אירוע הנצחה חשוב מאין כמוהו "המרוץ הוא הדרך הטובה ביותר להנציח את אמיר שתמיד רץ קדימה ראשון ולא פחד משום דבר. אמיר היה רץ גם בשביל לשמור על כושר, אפילו קנינו יחד מכשיר ריצה אבל הוא נשאר דומם וללא שימוש אחרי לכתו"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.