מבצע הסע לדלת: מסיעים את המטפלות כדי לסייע לקשישים הסיעודיים

פוזיציה!
פוזיציה!

220 אלף קשישים סיעודיים זקוקים לעזרה יום יומית ובגלל סגירת התחבורה הציבורית, המטפלות של רבים מהם לא יוכלו להגיע אליהם, עד כדי חשש לחייהם בעקבות חוסר טיפול… "מבצע הסע לדלת" מחפש מתנדבים ומתנדבות להסיע את המטפלות, כדי לסייע לקשישים.

במדינת ישראל בימים רגילים, כ-220 אלף זקנים מרותקים לביתם, המסתמכים בתפקוד היומי הבסיסי על מטפלי "חוק סיעוד" (מטפלים מטעם ביטוח לאומי). ברוב המקרים אלו מטפלות שבאות לסייע לקשיש לבצע את הפעולות הבסיסיות ביותר: לקום מהמיטה ולהתלבש, להתקלח, לארגן אוכל, לסדר ולקחת תרפות. לחלק גדול מהזקנים אין שום אלטרנטיבה להתמודד עם המטלות הללו ללא סיוע של מטפל.ת. לאור החמרת הגבלות התנועה ובעיקר הפסקת התחבורה הציבורית, מרבית המטפלות של "חוק סיעוד" לא יוכלו להגיע לבתים של הקשישים. הדבר יפגע באופן מידי בכל אותם זקנים שמסתמכים על המטפלים, עד כדי סכנה למוות בביתם, בגלל חוסר טיפול.

פרופ' אנה זיסברג מהחוג לסיעוד באוניברסיטת חיפה יחד עם העמותות מטב ושילה החלו במבצע לגיוס מתנדבים שיוכלו להסיע את המטפלות אל בתי הקשישים. המתנדבים יחולקו לקבוצות וואטסאפ על פי מקום מגוריהם ובכל פעם שתהייה מטפלת שזקוקה להסעה, תצא קריאה בקבוצה ומי שהכי קרוב ופנוי, יוכל "להקפיץ" אותה. גם חברת Car2go נרתמה לסייע והסכימה להעמיד את רכבי החברה למטרה זו ללא עלות, כך שגם מתנדבים ללא רכב יוכלו לקחת חלק בסיוע.

למעוניינים להתנדב:

עמותת מטב: 077-8994140

עמותת שילה: 0542259224

לפרטים נוספים: פרופ' אנה זיסברג: 0584-877772

אילן יבלברג, דובר אוניברסיטת חיפה: 0528-666404

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.