לוק חדש לבלוק

מנקים יחד נוף הגליל

סטודנטים מתוכנית "תוצרת הארץ", תוכנית לסטודנטים פעילים בנוף הגליל, הקימו את  "צוות בלוק" – מיזם חברתי במסגרתו מבצעים ניקיון וטיפוח סביבתי של בלוקים ישנים בשיתוף הדיירים

הצוות, יחד עם דינה רביב שסטצקי, העו"ס הקהילתית מאגף הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה,  שם לעצמו למטרה להכיר את תושבי הבלוק וביחד איתם לבנות תוכנית לטיפוח הבניין. השקמה 5 הוא הבלוק הראשון בו ייושם המיזם עוד בתקופת הקורונה.

הסטודנטים עברו בין דירות התושבים, תלו שלטים מעודדים וכשהיה כבר ניתן להיפגש, זימנו את הדיירים לשיח פתוח על מנת להבין את החיבורים ביניהם, הצרכים השונים  ובעיקר איך אפשר לפעול יחד. "הסתובבנו בין הדירות והכרנו את התושבים, הזמנו אותם לשיחת תושבים משותפת ושאלנו אותם מה מפריע להם?", מספרת מיכל קלמן, סטודנטית למדעי ההתנהגות, "עשינו טלפונים לפני כל מפגש ואנשים שמחו להגיע", הוסיפה עדן בר, סטודנטית להנדסה תעשייה וניהול.

לירן זגאי, סטודנט לניהול מערכות מידע, סיפר: "בשיחת התושבים, סיפרתי על החשיבות של היוזמה של אפילו אדם אחד בבניין שסוחפת את השאר, כך הקמתי גינה גם בבניין שלי, היה נחמד לראות איך תושבים, שחלקם לא הכירו קודם, נרתמו לפינוי המקלט, לאיסוף כסף לגדר ולניקיון". "צוות בלוק" יזם יום ניקיון שהפך לסוד של הפנינג שמח בבלוק. "שמנו מוזיקה  והתחלנו לעבוד, זה היה מגבש, דרש עבודה פיזית וביחד היה כייפי", אמרה שלי ג'פרוג, סטודנטית לסיעוד.

שיא הפרויקט היה כאשר התושבים בשכונה הצטרפו ליוזמה כשהם מצוידים בכלי עבודה, מקדחה, שקיות אשפה ומגרפה. "במקביל התושבים החלו להתארגן לאיסוף כספים לבניית גדר וניקיון קבוע בבניינים ובעיקר נוצרו הכרויות חדשות וקשרים שיכולים להוות בסיס לשמירה עתידית על סביבת הבניין וטיפוחו", סיכמה עו"ס דינה שסטצקי וציינה כי השקמה 5 הוא רק ספתח להמשך המיזם בבלוקים נוספים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.