כנס העדה האסלאמית-אחמדית יתקיים בסוף השבוע בחיפה במעמד ראש העיר עינת קליש רותם

צילום ארכיון: כנס העדה קרדיט דוברות עיריית חיפה

הכנס יתקיים במרכז העדה בשכונת כבביר, רחוב רענן 60

הכניסה חופשית – כולם מוזמנים

יום חמישי, ה-8.7.2021, בשעה 19:00 [בעברית]
יום שישי, ה – 9.7.2019, בשעה 19:00 [בערבית]

הכנס השנתי של העדה האסלאמית – אחמדית יתקיים, זו השנה ה – 24, בסימן "קירוב לבבות" בהשתתפות: אנשי דת, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים אורחי העדה, אשר יוזמנו להכיר את עיקרי האמונה המבוססת על שלום, צדק, ואהבת הזולת על פי ערכי האסלם.

האירועים שיתקיימו ברחבה הפתוחה של המסגד ייפתחו ביום חמישי [8/7 בשעה 19:00] בארוחת ערב ולאחריה ברכות מפי ראש העדה האחמדית האמיר מוחמד שריף עודה, מנהיג העדה הדרוזית בישראל והשייח וואפק טריף, ראש העיר עינת קליש רותם, שר הבריאות ניצן הורוביץ וחברת הכנסת רות וסרמן.

בהמשך יוקרן סרט דוקומנטרי על פעילות העדה ברחבי העולם, כמו כן תתקיים הרצאה על עקרונות העדה האחמדית הדוגלים בחיים משותפים ואחווה בין כל הדתות והעדות בארץ ובעולם.

במהלך הכנס שישודרו באמצעות תחנת השידור של העדה האחמדית לכל רחבי העולם, יוצגו בין היתר ספרי העדה המתורגמים לכ – 120 שפות בהן גם עברית ויידיש.

הכנס השנתי הינו מסורת, אותה מקיימים חברי העדה בכל מדינה בה הם חיים, במטרה לקרב בין בני העדות והדתות השונות ולחשוף את פועלה של העדה לקידום ערכי השלום והאהבה בעולם.

העדה האחמדית הינה עדה רפורמיסטית באסלאם, אשר נוסדה בשנת 1889 על ידי מירזא ע'ולאם אחמד בעיר קאדיאן שבהודו. היום עומד בראש העדה, החליף ה – 5 מירזא מסרור אחמד. קהילות העדה פזורות ב – 208 מדינות ברחבי העולם, בהן חברים עשרות מיליוני חברים.

בישראל מתגוררים חברי הקהילה בשכונת "כבביר" שנוסדה בשנת 1850. בנו של חלוץ העדה, החליף השני, ביקר בחיפה בשנת 1924 ובעקבות ביקורו אימצו תושבי המקום את עקרונות האמונה האחמדית. כיום מתגוררים בשכונה כ – 2,000 תושבים, מהם כ – 1,500 בני הקהילה האחמדית והיתר נוצרים, מוסלמים ויהודים.

השכונה המהווה מופת לחיים משותפים בין כל העדות, הפכה מוקד תיירותי למבקרים מהארץ ומהעולם כולו. המבקרים מסיירים בשכונה, זוכים לקבלת פנים ולאירוח חם של חברי העדה האחמדית ולומדים להכיר מקרוב את אורח חייהם.

צילום ארכיון: כנס העדה
קרדיט דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.