יו"ר אומץ פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא ממוקדי מטרה ללא פשרות – יחד הם דורשים עכשיו למנות ועדת בדיקה להתנהלותו של מבקר המדינה

יו״ר אומץ, פליצ׳ה פלד . צילום באדיבות אומץ

כך כותבת תנועת אומ"ץ במכתב ברור לנשיא המדינה, היועץ המשפטי וראשי הסיעות בכנסת

תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנתה בדרישה דחופה למינוי ועדה בכנסת ו/או ועדת בדיקה לבדיקת התנהלותו של מבקר המדינה בנושא סגירת אהגף לתפקידים מיוחדים העוסק במלחמה בשחיתות והסקת מסקנות אישיות

בפניה אל נשיא המדינה – מר ראובן ריבלין , יו"ר הכנסת – ח"כ יריב לוין, היועץ המשפטי לממשלה – ד"ר אביחי מנדלבליט  ואל כל ראשי הסיעות בכנסת כותבים  פליצ'ה פנחס פלד,  יו"ר תנועת אומ"ץ ועו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית  כי מאז מינויו של מבקר המדינה, רו"ח מתניהו אנגלמן, "עולה חשש לכאורה כי במקום לפעול לביקורת על הגופים הממשלתיים השונים, נוטה המבקר לצמצם ביקורת זו ובאגף החשוב ביותר, שהוא האגף לתפקידים מיוחדת העוסק במלחמה ובשחיתות, הורה המבקר לסגור אגף זה".

ו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא. צילום יחצ אומץ

עוד  הם טוענים כי נודע לתנועת אומ"ץ כי המבקר, שאליו מגיעים דו"חות לגבי גופים מבוקרים, מחזיר דו"חות אלה בבקשה לשלב בהם אמירות חיוביות על הגופים המבוקרים. "נראה לכאורה כי מבקר המדינה עסוק בהגנה על הגופים המבוקרים וצמצום הביקורת נגדם במקום לבצע את עבודתו נאמנה".

ראשי אומ"ץ אומרים כי עוד  בתאריך 29.7.19 פנתה תנועת אומ"ץ אל יו"ר ועדת הביקורת של הכנסת בנושא זה, אך, למרבה הצער, לא קיבלה כל מענה. לכן  "תנועת אומ"ץ סבורה כי הדרך הנכונה לבדוק את חומרת התנהלותו כאמור הינה בדרך של הקמת ועדת חקירה בכנסת המורכבת מחברי כנסת, לפי סעיף 8א לחוק מבקר המדינה הדן בהתנהגות שאינה ראויה של המבקר, על מנת לחקור ולבחון לעומק את כל האמור".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.