טקס הענקת אות יקירות ויקירי העיר נהריה תשפ"ב- 2022

צילומים: מיקי אלקובי

בטקס מרגש וחגיגי הוענק אות יקיר העיר נהריה לשבעה יקירות ויקירים שליוו בעשייתם המשמעותית את העיר ותושביה במשך שנים רבות. "המפתח החשוב ביותר לחברה בריאה וקהילה משגשגת הוא המוכנות לתת מעצמנו. אנשים שמקדישים זמן, אנרגיות, תשומת לב, אכפתיות, יכולות שונות ותעצומות נפש למען הכלל, הם מנוע רב עוצמה בדרך לחיים טובים יותר לכולנו, ונכס של ממש לכל עיר", ציין ראש העיר, רונן מרלי

ביום חמישי האחרון צוין יום הולדתה ה-87 של העיר נהריה. האירוע המרכזי התקיים בבית יד לבנים בעיר ובמהלכו הוענק אות יקיר העיר נהריה. וועדה עירונית שהוקמה, קיימה מספר דיונים בחודשים האחרונים, במהלכם עיינו החברים בהמלצות שהתקבלו מהציבור בעקבות קול קורא שהופץ ואליו הוגשו טפסים עם שמותיהם של 24 מועמדות ומועמדים שתרמו לעיר נהריה ועדיין תורמים בעשייה ציבורית משמעותית בתקופה של לפחות 15 שנה.
בוועדה בראשות חברת המועצה ענת לורנץ, השתתפו חברי מועצת העיר: לירז איתמר, בוריס שטארקר, ואיציק פרץ ונציגי ציבור תושבי העיר: גליה מור, נורית סגל ושוקי מלוכנא.
בהתאם לקריטריונים נבחרו שישה מועמדים ובנוסף הוחלט פה אחד, להעניק אות יקיר העיר גם לפרופ' שאול שאשא ז"ל שהלך לעולמו לאחרונה. פרופ' שאשא היה בין המועמדים הסופיים שדנה בו הוועדה וחבריה הגיעו למסקנה, כי היה נכלל ברשימה הסופית.
שמות יקירות ויקרי העיר נהריה:

מר יהונתן בוהדנה, בן 86, נשוי ללונה, אב לשלושה ילדים ושבעה נכדים. מהמייסדים והפעילים בהתנדבות של מועדון שוחרי אמנות נהריה. בוהדנה, חבר פעיל בהתנדבות בוועדת ההיגוי של הגלריה העירונית במגדל המים. ליווה לאורך השנים תערוכות ומפגשי אומנות בעיר ובאזור. הוא פעיל בפאנל האומנותי של 'שותפות ביחד' נהריה – יוזמה של הסוכנות היהודית לחיבור קהילות יהודיות בעולם עם ערים במדינת ישראל. בוהדנה מקיים סדנאות ליצירה מחומרים בשימוש חוזר ורואה חשיבות בהטמעת התחום לדורות הבאים.

מר ישראל בליט, בן 74, אב לחמישה, פועל רבות במשך כחמישה עשורים למען קידום ענף הכדורסל בעיר נהריה. בליט שימש כחבר עמותה, גזבר וכיו"ר קבוצת הבוגרים של עירוני נהריה בכדורסל, שהוקמה בשנת 1970. לאורך השנים מלווה את הקבוצות הפעילות במחלקת הנוער: נוער, נערים וילדים, לצד קידום וסיוע לקבוצת הנשים של הפועל נהריה. בליט נרתם במהלך השנים לסייע לילדים ממשפחות מצוקה, בהשתלבות בפעילות בקבוצות מחלקת הנוער ובית הספר לכדורסל. כיום משמש כיו"ר עמותת הספורט של מחלקת הנוער של נהריה בכדורסל.

הגב' יוכי דוברצקי, בת 83, אימא לשלושה ילדים, וסבתא ל-10 נכדים, אשת חינוך שניהלה בין השאר את ביה"ס היסודי אוסישקין בעיר. לאחר פרישתה לגמלאות הקימה את סניף תנועת של"מ – שירות לאומי למבוגר. הסניף בנהריה מונה כיום כ-800 מתנדבות ומתנדבים מסורים. את הסניף היא מנהלת לאורך השנים בהתנדבות מלאה. דוברצקי קידמה פעילות התנדבותית רבה נוספת, הכוללת את פתיחת סניף 'עמך' סיוע וליווי ניצולי שואה בנהריה, וכן, לקחה חלק בפעילות עמותת 'אור ירוק', עמותה שהוקמה לצורך קידום המלחמה בתאונות הדרכים בישראל

הגב' זהבה לבב, בת 88, אם לשניים, סבתא לשתיים. לימדה וחינכה דורות רבים של תלמידות ותלמידים בעיר נהריה. לבב הקימה את "מכון איתן" ע"ש בנה איתן ז"ל לוחם ומפקד בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב במלחמת לבנון בשנת 1982. המכון, הציע ללא עלות שיעורי עזר במתמטיקה לילדים ממשפחות נזקקות. לבב היתה פעילה לאורך שנים במועצה למניעת תאונות דרכים ובארגון "אילן" סניף נהריה – בשני המוסדות הללו כיהנה לבב כיו"ר הארגון בעיר. לבב היא אלמנתו של חיים לבב ז"ל שהיה ראש העיר השלישי של נהריה.

הגב' אורית רייך, בת 68, נשואה ואם לשלושה ילדים ושלושה נכדים, הקימה את ה'עמותה למען איכות סביבה וחיים' בנהריה. פעילותה הרבה בנושא איכות הסביבה, זיכתה אותה באות "הגלובוס הירוק" ובשנת 2008, במסגרת אירועי שנות ה-60 למדינת ישראל, ב"אות מפעל חיים להגנה על הסביבה". בזכות פועלה הרב בנושא האסבסט, חוקקה הכנסת חוק למניעת מפגעי אסבסט, אשר בצעד חסר תקדים חייב את חברת 'איתנית' בהשתתפות בעלות פינוי האסבסט מהגליל המערבי. רייך הייתה מעורבת גם בפעילות למען שמירה והגנה על עצים, תכנון בר קיימא, שמירה על חופי הים ועוד.

מר דוד דוידיאן, בן 100, אב לחמישה ילדים, סב ל-15 נכדים, 28 נינים ו-8 חימשים. מפעל חייו של דוידיאן היה קליטת עלייה בעיר. כרכז עלייה וקליטה בהסתדרות ולאחר מכן, כסגן ראש עירית נהריה, ליווה את משפחות העולים מרגע הגעתן אל העיר, דרך הכשרה מקצועית ושיבוצם במקומות עבודה, לימוד השפה העברית במסגרת האולפן ושילוב הילדים במסגרות החינוכיות: גני ילדים ובתי ספר. כמו כן, קידם את נושא הטיפול בנוער בסיכון וסיוע למשפחות שמצבן הכלכלי היה מורכב וקשה.

פרופ' שאול שאשא ז"ל – היה בן 82 במותו. נשוי לדפנה, אב לארבע וסב ל-11 נכדים.
שימש כמנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה בין השנים 1987-2006 ולפני כן, שימש רופא בכיר בביה"ח במשך 18 שנים והקים את מערך הנפרולוגיה בביה"ח. אות יקיר העיר מוענק לפרופ' שאשא ז"ל על קידום הרפואה בעיר ובקהילה, על מחקר רב שנים בנושא הרפואה בשואה, כולל ייסוד כנס שנתי רב חשיבות והשפעה בנושא, על פעילות רבה במועדון 'רוטרי' בו שימש כמזכיר וכנשיא ועל הקמת המיזם התרבותי – "סיפורי נהריה". האות הוענק לדפנה, אלמנתו של פרופ׳ שאשא ז״ל.

ענת לורנץ, יו"ר הוועדה לבחירת יקירי העיר לשנת 2022: ״התנדבות קשורה כולה בעשיית הטוב. אומרים שלתת זה בעיקר לקבל ויש לזה קבלות. ביהדות במיוחד, יש ערך עליון לעשיית מצוות וחסדים שבאים מהלב והנשמה ומענקים לחיינו משמעות ערכית ומוסרית. הערב הזה מוקדש למתנדבים ועושי הטוב! אתם היקירות והיקירים מהווים דוגמא ומופת לכולנו. תרומתכם רבת השנים לקהילה הנהריינית מקבלת בערב המיוחד הזה כבוד והערכה״.

״המפתח החשוב ביותר לחברה בריאה וקהילה משגשגת הוא המוכנות לתת מעצמנו. אנשים שמקדישים זמן, אנרגיות, תשומת לב, אכפתיות, יכולות שונות ותעצומות נפש למען הכלל, הם מנוע רב עוצמה בדרך לחיים טובים יותר לכולנו, ונכס של ממש לכל עיר", ציין ראש העיר, רונן מרלי. ״׳לעשות מעשה טוב הוא משימתו המהוללת ביותר של האדם', זו אמירה של המחזאי והפילוסוף היווני הנודע סופוקלס מלפני 2500 שנה. במאה ה-21 האמת הפשוטה שהוא מבטא נכונה שבעתיים, וכראש עיר שמחתי לגלות שנהריה התברכה בשורה ארוכה ומרשימה של אנשים, אשר מיישמים אותה מדי יום״, הוסיף מרלי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.