חניכי 'מכינת כנפיים' הפכו חלק מהקהילה בנהריה

חניכי 'מכינת כנפיים' הפכו חלק מהקהילה בנהריה

מפגש מרגש התקיים במרכז הקהילתי בשכונת אוסישקין בנהריה, בו נפגשים באופן קבוע כ-50 חניכים ומדריכים במכינת 'כנפיים' של 'עמותת כיוונים'.
מדובר בעמותה שפועלת לאורך כל ימות השנה, במטרה להקנות מיומנויות ניהול עצמיות עבור צעירות וצעירים בעלי מוגבלות למען השתלבותם והשפעתם על החברה בה הם חיים.

במפגש שקיימו החניכים בשבוע שעבר השתתפו ראש עיריית נהריה, רונן מרלי ומנכ"ל המרכזים הקהילתיים, ליאור הרשמן.
אחאי תומר, משנה למנכ"ל כיוונים, סקר את הפעילות של עמותת כיוונים בעיר שמאפשרת לבעלי נכויות פיסיות, כבדי שמיעה וראייה וצעירים על הרצף האוטיסטי, להגיע למצב בו הם מנהלים באופן עצמאי חיים בקהילה ותורמים להעצמתה. "מדובר בצעירות ובצעירים שמסיימים שירות לאומי במגוון מוסדות: בתי חולים, גנים, בתי ספר ועוד ואז עוברים לתוכנית הבוגרים המתגוררים בדירות מותאמות למצבם בעיר נהריה. בחרנו בנהריה מאחר ומדובר בעיר בה יש הכלה מצד הרשות המקומית והתושבים. דבר שמסייע לחניכי המכינה בקליטה", ציין תומר.

החניכים שיתפו את ראש העיר בתחושות האישיות שלהם. ציינו את הפעילות הרבה המתבצעת מצד הרשות להנגשת התנאים הפיסיים למען בעל מוגבלות פיסית בנהריה, וסיפרו על בעלי מפעלים ועסקים בעיר שבוחרים לשלב אותם במעגל העבודה. הם שיתפו גם במיזם '100 מטרים של שכנות', בו קיימו חלק מהחניכים מפגש ערב מאחד עם השכנים בבנייני המגורים שלהם בעיר, כחלק מהתרומה והעשייה בקהילה.

״אני רואה חשיבות רבה בשילוב הצעירות והצעירים המדהימים האלה במרקם החיים בעיר שלנו", ציין ראש העיר, רונן מרלי. ״הם תורמים מעצמם, מממשים יכולות ומקבלים חזרה הרבה חום ואהבה. זה מרגש אותי לראות את העיר נהריה מובילת דרך בקבלת האחר ושמח לשמוע על החוויות המעצימות של החניכים מהפעילות בעיר", הוסיף.

לצד שיתוף הפעולה עם המרכזים הקהילתיים בקיום מפגשים של החניכים והמדריכים במועדון אוסישקין, דובר על המשך החיבור של החניכים עם הקהילה ושילובם בפעילויות בתחומי הצעירים והתרבות בעיר וכן, בתהליך שהחל לפני כשנתיים להנגשה של דרכי גישה ושל מבנים ומוסדות עירוניים בנהריה.

צילום: דוברות עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.