חגיגת שבוע המדע בנוף הגליל

צילום דוברות נוף הגליל

בית קק"ל למצוינות, בוגרי 8200, אנשי הייטק ומדענים ממכון ויצמן ישתתפו בחגיגת שבוע המדע בנוף הגליל

מינהל החינוך בעיריית נוף הגליל יוזם מגוון עשיר של אירועי מדע ופעילויות חווייתיות  לתלמידים ולקהל הרחב במסגרת שבוע המדע שיפתח ב-15/3 ויסתיים ב-19.3.20

מינהל החינוך בעיריית נוף הגליל, בהובלת ד"ר ענבל וינברג, מזמין את תלמידי העיר והוריהם, בני משפחותיהם וכלל התושבים, לקחת חלק בשלל אירועי שבוע המדע שיתקיימו בעיר החל מה-15/3 במטרה לקרב את הקהל הרחב לתחומי המדע ולעודד חינוך למדעים. "התוכנית השנה מגוונת ועשירה בתכנים ובפעילויות חווייתיות מושקעות במיוחד", הסבירה סגנית ראש מינהל החינוך, מירב ששון אמויאל, וציינה כי בין האירועים שיתקיימו יהיו הרצאות, מופעי מדע, סדנאות, יריד מדעי טכנולוגי, הדגמות מדעיות, מפגשים עם מדענים והפנינג בשיתוף הורים וילדים.

אירוע הפתיחה יתקיים ביום ראשון, 15/3,  בבית קק"ל למצוינות בהשתתפות ראש העיר רונן פלוט ומנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון. בהמשך השבוע ישתתפו מדענים ממכון ויצמן, בוגרי יחידת 8200 ואנשי הייטק  בפארק "ציפורית", שייקחו חלק במפגשים עם התלמידים ויענו על שאלותיהם. החממה האקולוגית של ביה"ס "עצמון" תקיים חוויית התנסות למידה בחקלאות עירונית.

ראש מינהל חינוך וקהילה, ד"ר ענבל וינברג, ציינה כי הפעילות כוללת התנסות חווייתית בלימוד המדע באמצעות חדר בריחה, מעבדה ניידת "אופניים", מופע של ד"ר מולקולה, פעילות בטבע ועוד. "המטרה היא להנגיש את לימודי המדעים לדור הצעיר בדרך כיפית וחווייתית כדי לעורר עניין  ולחשוף את הצדדים המהנים בלימוד תחומים שנתפסים לעיתים קשים להבנה".

לדברי ד"ר ויינברג, "שבוע המדע הוא גם הזדמנות מצוינות להציג את הישגי מערכת החינוך העירונית בתחום לימודי המדעים, מיזם החממה האקולוגית ותוכנית 'פיתגורס' ללימוד מקצוע המתמטיקה בשיטה מהפכנית שאומצה כפיילוט על ידי משרד החינוך ומופעלת ברמה הארצית מסגרת תוכנית לימודים פורצת  דרך בחדשנות".

ראש העיר, רונן פלוט, ברך על המיזם ואמר כי מערכת החינוך העירונית שואפת למצוינות בכל תחומי הלימוד ובתוכם תחום המדע. פלוט הזכיר כי לפני שנתיים, ניסוי שהכינו תלמידי אורט "אלון" הגיע עד לחלל  ובוצע על ידי מדעני נאס"א. "אם הגענו עד לחלל, השמיים הם לא הגבול", סיכם ראש העיר פלוט.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.