התרומה המשמעותית לאוכלוסיות מוחלשות של העדה היהודית הספרדית בחיפה זוכה להכרת תודה

התרומה המשמעותית לאוכלוסיות מוחלשות של העדה היהודית הספרדית בחיפה זוכה להכרת תודה

עוד שנה של עשייה מרובה למען הקהילה – ושלל מכתבי תודה

שכר מצווה – מצווה, אבל גם מכתבי התודה הרבים שמתקבלים בעדה היהודית הספרדית בחיפה מרגשים את המתנדבים המסורים מתוך אחד המכתבים: "כבכל שנה, אנו נפעמות לנוכח הנתינה הגדולה והרצון לסייע ולעשות למען האחר"

לאורך כל השנה תורמת עמותת העדה היהודית הספרדית בחיפה לקהילה במגוון דרכים: חלוקת ביגוד חם לחורף למשפחות נזקקות, ארגון טיולים ברחבי הארץ לנשים קשות יום, הוצאה לפועל של תוכניות מוכנות לכיתה א' בשכונות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ועוד ועוד.

כל פעילות שכזו משפרת במידה ניכרת את חייהם של הנתרמים, וגם הצד המעניק מתמלא בנחת ובסיפוק. מכתבי התודה שמתקבלים במשרדי העדה היהודית הספרדית מחממים גם הם את הלב, ומחזקים עוד יותר את הרצון לתת.

ערימת המכתבים שמגיעים לעמותה תופחת משנה לשנה, וכל מכתב מביע הכרת תודה אמיתית. כך לדוגמה כתבו הורי הילדים שקיבלו מהעדה היהודית הספרדית ערכה עשירה שתסייע להם בצעדים הראשונים בבית הספר, זאת לאחר שעברו סדנת הכנה לכיתה א' בתמיכת העמותה: "אנו רוצות להודות לעדה היהודית הספרדית על התרומה הנדיבה המאפשרת לנו, זו השנה הרביעית ברציפות, לקיים את התוכנית מוכנות לכיתה א' ב'הורים במרכז'. העשייה שלכם, ההירתמות והנתינה למען קהילת ההורים והילדים בגיל הרך בשכונות קריית אליעזר ובת גלים מרגשת אותנו כל פעם מחדש. בזכותכם ההורים והילדים מגיעים מוכנים ובשלים יותר, ומצוידים היטב, לכיתה אלף".

לאחר אחד הטיולים המושקעים שארגנו יו"ר ועדת החינוך של העדה הספרדית, עו"ד בתיה חיימוב-רומן, וחברות הוועדה לימור דהן ושפרה ענתבי, התקבלו הודעות ווטסאפ רבות המעידות על הרמה הגבוהה. אחת המשתתפות כתבה ש"היה טיול פשוט מדהים!" ומשתתפת אחרת שנהנתה מהנופים היפים ושלל הפעילויות לאורך היום כתבה "תודה רבה רבה, היה מעולה היום, ממש אווירה כיפית ובדיוק בזמן".

"זה ממש מרגש לדעת שיש אנשים כל כך טובים באמצע הדרך"

תרומת הבגדים החמים הובילה אף היא למכתב תודה משמח. במכתב שנשלח אל מכלוף עקיבא, יו"ר ועדת הביגוד של העדה היהודית הספרדית, ציטטה גלית ירושלמי, מנהלת 'הורים במרכז', את הסופרת מאיה אנג'לו: "אנשים ישכחו מה אמרתם, אבל הם בחיים לא ישכחו איך גרמתם להם להרגיש". ירושלמי הדגישה כי הנתינה גרמה למשפחות להרגיש חשובות ואהובות – "הסיוע שלכם עוזר לנו להגשים את יעדינו ולמנוע סיכון בקהילה שלנו".

המכתב הנ"ל כלל גם תודות של נציגי המשפחות עצמן: "הילדים התחדשו בביגוד מחמם ובזכותכם העלו חיוך!", " אני אם חד הורית ולא תמיד יש באפשרותי לקנות בגדים. התרומה שלכם מאוד עזרה לי וגם חסכה לי הוצאה של כסף. עכשיו לילדים יש בגדים חמים ללבוש כל החורף", "עזרתם מאוד לבחור את מה שנכון ומתאים ממש כמו משפחה ואפילו יודעות את המידות של כל הקטנטנים", "אין עליכם מדהימים" ועוד. אחת האימהות אף שלחה קטע וידאו שבו היא מודה בשמה ובשם בנה על המצעים המדהימים, ובעיקר על החמלה והאנושיות. "זה ממש מרגש לדעת שיש אנשים כל כך טובים באמצע הדרך".

גם הגורמים בעיריית חיפה שנעזרים בנשות ואנשי העמותה לטובת סיוע לאוכלוסיות המוחלשות בעיר מביעים את הערכתם. אווה לוי, מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה, כתבה לסיכום שנת 2021: "עם פתיחתה של שנת 2022, מבקשת לנצל את ההזדמנות כדי להכיר תודה על הפעילות המבורכת של ועד העדה הספרדית למען ילדי העיר חיפה, בתרומות ובמשאבים לצמצום פערים כלכליים וחברתיים. ההירתמות, המחויבות והתרומה שלכם, ברוח ובחומר, אפשרה לנו לנווט את ספינת החינוך על פני מים סוערים של חוסר וודאות, בצל מגפה עולמית .מאחלת לנו שתמיד נתברך בשותפים כל כך אמיצים לדרך, היום ובעתיד לבוא".​

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.