הנצחה מרגשת: אירוע ריצה לזכרו של רס"ב אמיר חורי ז"ל ייערך בנוף הגליל

קרדיט: ישראל פרץ. מימין לשמאל: האחות ויויאן, החברה שני, האבא ג'ריס, האמא סאמיה והאח מייקל.

בני משפחה, שוטרים, אנשי צבא ואזרחים רבים מכל קצוות החברה הישראלית, ישתתפו באירוע הריצה הראשון שעיריית נוף הגליל מארגנת לזכרו של רס"ב אמיר חורי . המועד: יום שישי, 27/5, בשעה 07:00 בבוקר

חודשיים לאחר שרס"ב אמיר חורי ז"ל נרצח על ידי מחבל בעת שהגן בגופו של אזרחים בבני ברק, עיריית נוף הגליל יוזמת אירוע ריצה ארצי לזכרו. "אין דרך טובה יותר להנציח את אמיר חורי מאשר אירוע ספורטיבי", אמר האב השכול, ג'ריס חורי,  וציין כי בנו אהב לרוץ בכל הזדמנות שהייתה לו. "הוא היה קם מוקדם בבוקר, לובש בגדי ספורט ויוצא לריצה. לפני כמה חודשים קנינו יחד מכשיר ריצה ביתי, מאוד משוכלל ויקר. המכשיר עדיין פה אבל אין מי שירוץ עליו", סיפר האב בכאב. 

רס"ב אמיר חורי ז"ל נרצח על ידי מחבל בפיגוע שאירע  ב-29/3 בבני ברק והוא רק בן 32. אמיר הוזעק לפיגוע יחד עם צוות האופנוענים של תחנת משטרת בני ברק במחוז דן. הוא הגיע ראשון, חתר למגע עם המחבל, הצליח לנטרל אותו, אך שילם בחייו. גבורתו של אמיר ואומץ ליבו עוררו רגשי הזדהות עמוקים מכל קצווי קשת החברה בישראל: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, חרדים, מוסלמים ונוצרים פקדו את המשפחה השכולה ברחוב ציפורי בנוף הגליל וביקשו לשלוח לה ניחומים. בין המבקרים הרבים היו שרים, חברי כנסת, שופטים ואזרחים פשוטים מכל רחבי הארץ. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הגיע לנחם והזמין את המשפחה לטקס הענקת אותות ההצטיינות ביום העצמאות. 

אמיר חורי ז"ל הונצח עד כה ברחוב הקרוי על שמו בעיר בני ברק בה נפל ובגינת משחקים שהוקמה לזכרו בעיר אור יהודה בה התגורר בשנים האחרונות. ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, שיזם את אירוע הריצה לזכרו של אמיר, אמר כי ההחלטה לקיים אירוע ספורטיבי התקבלה בשיתוף עם בני משפחתו של אמיר ובברכת הוריו ג'ריס וסאמיה. "אמיר רץ כל חייו לעבר היעדים והמטרות שסימן לעצמו. הוא תמיד התנדב להיות הראשון לרוץ לעבר היעד, ללא מורא ופחד, תוך שהוא מסכן את חייו למען הצלת חיים של אנשים אחרים. למרבה הצער,מרוץ החיים של אמיר נגדע בתחילת הדרך, אבל אנו נמשיך את דרכו ואלפי הרצים מכל רחבי הארץ ישתתפו באירוע ויכבדו את זכרו", אמר ראש העיר רונן פלוט, וציין כי בכוונת העירייה לקיים את אירוע הריצה מדי שנה בשיתוף עם המשפחה.

אירוע הריצה לזכרו של אמיר יתקיים ביום שישי, 27/5, בשעה 07:00 בבוקר. נקודת הכינוס והזינוק: חניון נופארק – הפארק העירוני (רחוב תירוש בנוף הגליל). המעוניינים להשתתף באירוע  מתבקשים להירשם באתר או בפייסבוק של עיריית נוף הגליל.  מסלול הריצה יכלול מקצים בדרגות קושי שונות לנוחיות הרצים: 2  ק"מ ו–5 ק"מ. לרצים יחולקו חולצות הנושאות כיתוב הנצחה וגם לא רצים מוזמנים להגיע למפגן של תמיכה וחיבוק למשפחה.  הרשמה באתר או בפייסבוק עיריית נוף הגליל (בתשלום על סך 10 שקלים).

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.