דור חדש של מומחים ברפואת משפחה בכללית

צילום דוברות הכללית

בטקס הייחודי מותאם קורונה הוענקו תעודות מומחיות ברפואת משפחה לבוגרי המחלקה בטכניון . מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי בירך את הבוגרים שמרביתם מכללית

בטקס חגיגי שנערך באויר הפתוח, בהתאם למגבלות הקורונה, הוענקו תעודות מומחה ברפואת משפחה ל-19 רופאים, 12 מהם מכללית, מטעם המחלקה לרפואת משפחה של הטכניון וכללית. רונן נודלמן, מנהל כללית במחוז חיפה וג"מ, היה היחיד ממנהלי המחוזות של קופות החולים שהגיע כדי לאחל אישית הצלחה לדור החדש של רופאי המשפחה. בדבריו, ציין כי מדובר בתחום מומחיות חשוב במיוחד, לאחר שרופא המשפחה הוא אשר מרכז את הטיפול ומלווה את האדם לאורך כל חייו. נדרשים ידע ומיומנות גבוהה כדי לדעת לאבחן ולנתב את המטופל, במידת הצורך, ליועץ המומחה הספציפי. למעשה בריאות הקהילה מוטלת רבות על כתפי רופאי המשפחה ובימים אלה של מגיפת הקורונה הוכחה חשיבותם במיוחד כמי שריכזו את הטיפול במרבית חולי הקורונה שאושפזו בבית או בקהילה. רופאי המשפחה וכלל צוותי כללית בקהילה המשיכו לתת שירות מלא וגילו גמישות רבה בנכונות להתאים את הטיפול לנסיבות על ידי מעבר לטיפול טלפוני או בוידאו צ'ט ככל שניתן.

המחלקה לרפואת המשפחה בחיפה, המשותפת לטכניון ולכללית, היא מהגדולות והמובילות בארץ ואכן אחוזי הבוגרים שעומדים בהצלחה בבחינות ההתמחות הינם הגבוהים בארץ. להישג זה תורמים רבות ד"ר מרדכי אלפרין-מנהל המחלקה שהינו גם מנהל מרפאת קרית אליהו בחיפה וד"ר מיכאל קאופמן-יו"ר החוג ועמם עשרות רופאי  הקהילה, מרביתם בכללית, שמדריכים את המתמחים במהלך שנות ההתמחות בלימודים ובהתנסות מעשית. הצטרפותם של 19 מומחים חדשים למרפאות האיזור חשובה ותורמת רבות לקידום  לבריאות הקהילה, הוסיף רונן נודלמן בעיקר נוכח מחסור גדול ומשמעותי ברופאים, שניכר במיוחד בפריפריה.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

בברכה,

יוכי באואר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.