בפעם הראשונה הוענק צל"ש פורום מיכל סלה על תרומה למאבק באלימות כלפי נשים

שר המשפטים גדעון סער ומנכ״לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי:
שר המשפטים גדעון סער ומנכ״לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי: צילום: יעקב פרידברג

הראשון שקיבל צל"ש הוא שר המשפטים גדעון סער
"אני נרגש", הגיב בראשון .12.12.21 שר המשפטים גדעון סער לאחר שקיבל את "צל"ש מיכל סלה" הראשון שמוענק על המאבק בתופעת אלימות כלפי נשים • לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה, אחותה של מיכל ז"ל, העניקה את הצל"ש הראשון לשר סער בלשכתו, בעקבות הירתמותו למאבק, ולרגל מהלך צירוף ישראל לאמנת איסטנבול למאבק באלימות נגד נשים: "פרטנר אמיתי שמוכיח שוב ושוב שהוא הופך מילים למעשים פורצי דרך".


כחלק מפתיחתה של מסורת להענקת "צל"ש מיכל סלה", על עשייה פורצת דרך של אישים להצלת חיי נשים בשבי האלימות, העניקה בראשון, 12.12.21, בפעם הראשונה עמותת פורום מיכל סלה את "צל"ש מיכל סלה".

שר המשפטים, גדעון סער, הוא האדם הראשון שקיבל את הצל"ש, לכבוד ההירתמות שלו למאבק ונקיטתו בצעדים אופרטיביים להצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול למאבק באלימות נגד נשים. משמעותה של ההצטרפות היא יצירת מסגרת ביצועית ומשפטית לאכיפה, וצירוף גורם בינלאומי חיצוני אשר יפקח על יישום האמנה ועל האופן שבו מדינת ישראל תפעל למיגור אלימות כלפי נשים בביתן.

מנכ״לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה ז"ל, העניקה את הצל״ש לשר המשפטים גדעון סער בלשכתו בירושלים. הקשר ביניהם החל לפני כשנה וחצי, אחרי שבן עמי סיפרה בראיון לגאולה אבן סער, אשתו של השר, על כך שלפי חוקי המדינה רוצח אשתו הוא האפוטרופוס על הילדים המשותפים. אבן סער רתמה את גדעון סער שחוקק את התיקון לחוק האפוטרופסות. החוק עבר פה אחד, בחקיקת בזק יחד עם ח"כ עודד פורר, ובזכותו אדם שרצח את אשתו או ניסה לרצוח את אשתו או אנס את ילדיו, מאבד אפוטרופסות על ילדיו. מדובר בחוק פורץ דרך ברמה הבינלאומית ובן עמי אף התבקשה להציגו בנאומה באו"ם בג'נבה בפני 76 שגרירי מדינות שונות.

בפגישתם הציגה בן עמי בפני השר הצעת חוק מצילת חיים של פורום מיכל סלה בשם "נוהל אסתר", ע"ש אסתר אהרונוביץ ז"ל שנרצחה ע"י האיש שלה עם קבלת מסמכי הגירושים ממנה. לפי הנוהל המוצע, עורכי דין לגירושים ישאלו לקוחה בהתקשרות ראשונה חמש שאלות אשר יסייעו להבחין האם יש צורך להפנות לגורם מקצועי לאבחון וליווי במקרה של אלימות במשפחה. הנוהל נוסח יחד עם בתה של אהרונוביץ ז"ל, מעין מגיד ועם המומחים רונית לב ארי ויואל שפרן. השר התרשם ונרתם לסייע בשלבים הבאים הדרושים לבחינה וקידום הנוהל. 

מנכ״לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי: ״השר גדעון סער הוא פרטנר אמיתי של פורום מיכל סלה והמאבק להצלת חיים של נשים בשבי האלימות. בפגישתנו בעקבות רצח אחותי, הוא התחייב בפניי כי בכוונתו לנקוט בשורה של צעדים אופרטיביים למאבק ברצח נשים. מאז הוא הוכיח שהוא הופך מילים למעשים פורצי דרך. בחודש שעבר, כאשר הוזמנתי לשאת דברים באו"ם בז'נבה, הרחבתי שם על התיקון לחוק האפוטרופסות ועל העבודה המשפטית מצילת החיים שצריכה להיות דוגמא ומופת לשרים ודיפלומטים בעולם״.

שר המשפטים, גדעון סער: כבוד עבורי לקבל מ״פורום מיכל סלה״ צל"ש על פעילותי במאבק באלימות נגד נשים. לילי בן עמי, אחותה של מיכל ז״ל, נתנה לי את הרעיון בעקבותיו הובלתי בכנסת הקודמת את התיקון לחוק ששולל ממי שהורשע ברצח, בנסיון לרצח ובאונס במשפחה את האפוטרופסות על ילדיו. כשר משפטים אני מוביל היום מספר יוזמות בנושא חשוב וכאוב זה, כולל הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול. הערב בפגישה עם הפורום שוחחנו על שיתוף פעולה בינינו לקידום המאבק באלימות נגד נשים.

#יהי_זכרה_מהפכה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.