בכירי משרד הרווחה והשירותים החברתיים סיירו במתחם של עמותת "יד עזר לחבר"

מכתב ממשרד הרווחה מביע הערכה ל"יד עזר לחבר" – ולומד מהעמותה

משרד הרווחה מביע הערכה ל"יד עזר לחבר" – ולומד מהעמותה

יד עזר לחבר מסייעת לאוכלוסיות מוחלשות באמצעות בית חם שהעמותה מפעילה בחיפה נציגי משרד הרווחה והשירותים החברתיים הגיעו לסיור במקום, כדי ללמוד כיצד מתנהל המקום הייחודי שמעון סבג, מנכ"ל העמותה: "אני שמח שהבית החם הופך למודל לחיקוי בארץ ובעולם"   

"יד עזר לחבר" החלה לפעול בשנת 1995 במטרה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות. אחת מדרכי הפעולה הייחודיות של העמותה היא הבית החם, פתרון דיור ייחודי וראשון מסוגו בעולם כולו. הבית החם מספק לדיירים, כולם שורדי שואה, רמת חיים נאותה, מענה מלא לכל הצרכים ובעיקר יחס אנושי וחם במיוחד.

בכירי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הגיעו אל המתחם – שכולל בין השאר 4 בתים חמים עם כ-120 יחידות דיור – כדי ללמוד כיצד מתנהל בפועל הבית החם. את הסיור המקצועי הוביל יריב מן, סמנכ"ל בכיר במינהל אזרחים ותיקים, שהתפעל מהמודל המקורי.

"אני מבקש להביע את התרשמותנו מהפעילות הענפה של העמותה עבור שורדי השואה", כתב מן במכתב תודה והערכה ששיגר אל שמעון סבג, מנכ"ל "יד עזר לחבר". מן הוסיף כי משיחות שערך עם הדיירים למד שהם מעריכים מאוד את קורת הגג המכבדת והמכובדת שהם זוכים לה, ומוקירים את כל מה שהעמותה עושה למענם.

סבג, שייסד את "יד עזר לחבר" ביחד עם אחיו ברוך, הביע סיפוק רב: "אני שמח שהמודל שהקמנו כאן, הבית החם, הופך לסוג של מודל לחיקוי בארץ ובעולם". לדבריו, "מתחמים שאינם בהכרח דיור מוגן או בית אבות הם הכלאה הומנית, תרבותית ומיטיבה עם הקשיש". סבג הדגיש כי אנשי העמותה ימשיכו לסייע לאנשי משרד הרווחה והשירותים החברתיים לפתח וליישם את המודל ככל שיידרש. "זו הצלחה כבירה גם עבורנו – אבל בעיקר עבור הקשישים", הוסיף והבהיר כי גם אחרי קרוב ל-30 שנות פעילות למען אוכלוסייה מוחלשת – ניצולי שואה, קשישים עריריים, אימהות יחידניות, חיילים בודדים ועוד – הוא ממשיך במלוא הכוח לעמוד לצידם

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.