בית חם חדש לנערה בנהריה

בית חם חדש לנערה בנהריה


היחידה לטיפול בנערה בנהריה, עברה לבית חדש במרכז העיר. היחידה נותנת לאורך כל ימות השנה מענה מקצועי ואיכותי הכולל תמיכה, ליווי וסיוע לנערות וצעירות בגילאי 13-26 והיא יחידת חוץ של המחלקה לשירותים חברתיים (רווחה) בעירייה.

הבית החדש, כפי שפעל הבית הקודם, משמש גם כיחידה לטיפול בנערה וגם כבית חם. עו"ס ורד ברדוגו, מנהלת היחידה והבית החם: "זהו אירוע מרגש עבורנו. מדובר במסגרת טיפולית חשובה שפועלת בשילוב זרועות עם מערכות הרווחה והחינוך. המטרות הניצבות בפני הנערות מתחילות לעיתים בתפקוד לימודי בביה"ס, גיוס צפוי לצבא או לשירות לאומי והתמודדויות חברתיות, כאשר לכל אחת ואחת נבנית תוכנית בהתאם ליכולותיה. הצוות מלווה את הנערות והצעירות במטרה לתת מענה לכל מצוקה שעולה ולאפשר להן שיגרה והגעה להישגים מקסימליים, תוך הגשמה עצמית של היכולות של כל אחת ואחת מהן".

לנערות המגיעות ליחידה או לבית החם יש אפיונים שונים כגון: חוסר אמון בעולם המבוגרים, חשיפה לאלימות מילולית, פיזית או מינית, פגיעות עצמיות, מחשבות אובדניות, קשיי תפקוד עקב גירושים של הורים, מוות או נטישה של הורה, שוטטות ועוד. ״המטרה שלנו היא לשים דגש על יצירת קשר ואמון עם הנערה, תוך גישה בגובה העיניים ובניית דרך משותפת כשצורכי הנערה תמיד במרכז. היא זו שמחליטה על ההתקדמות בהתאם לאלטרנטיבות שאנו פורסים בפניה בדרך לשוב להתנהלות שיגרתית", סיכמה ברדוגו.

ליחידה לטיפול בנערה תומכים רבים, בנוסף לשירותי הרווחה והרשות המקומית כגון: פדרציית צפון ניו ג'רזי ומתנדבים מארגונים בולטים ובהם: רוטרי, נשות האופן הפנימי, ויצו, נעמת, מעגל נשים ומתנדבי תנועת של"מ.

בטקס חנוכת הבית במשכנו החדש השתתפו, ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, מנכ"ל העירייה, אלי אלבז, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, אירית בוסידן ונציגות מהמחלקה, מפקחת מרכזת במחוז, לאה אדלר, מנהלת תחום ישראל בפדרציית צפון ניו-ג'רזי, רוית שטיינמץ-שמלה, צוות הבית החם, בעלי הבית ונציגי ארגוני המתנדבים הפועלים בעיר נהריה.

צילומים: דוברות עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.