לראשונה בחיפה: 100 זריחות ביממה | תערוכת חוצות של אומנות עכשווית

לראשונה בחיפה: 100 זריחות ביממה | תערוכת חוצות של אומנות עכשווית

במסגרת פרויקט "נגיעות תרבות", המנגיש לקהל הרחב תרבות ואומנות של יוצאי אתיופיה, יזמו עיריית חיפה ו"שותפות חיפה בוסטון" תערוכת ענק של אומנות עכשווית – "מאה זריחות ביממה" – אשר תוצג על גבי 100 לוחות מודעות ברחבי העיר חיפה, בהן יוצגו עבודות אומנות ייחודיות של אומנים צעירים יוצאי אתיופיה

"100 זריחות ביממה" היא תערוכת חוצות המוצגת במרחב הציבורי של חיפה. 30 עבודות האמנות הנבחרות של 12 אומנים צעירים הופכות את הרחוב לגלריה, הפתוחה בכל שעות היממה, ומאירות את המרחב העירוני לזמן קצר, כמו זריחות.
הצגת התערוכה נועדה להציג את התרבות העשירה של האומנים הצעירים, הן להעצמת חברי הקהילה והן להעמקת החינוך וההסברה על תרבות יוצאי אתיופיה על גווניה השונים בקרב הציבור הרחב.

לוחות המודעות ישמשו כגלריה עירונית, שאליה נחשפים מדי יום אלפי תושבים. התערוכה מנגישה אמנות מקומית מגוונת באוויר הפתוח ושואבת השראה ממגמה בינלאומית של שימוש באמנות ציבורית לעיצוב חברה שוויונית. בארה"ב מובילה העיר בוסטון את המגמה להנכחת התרומה של אוכלוסיות אשר הודרו בעבר מהכרה במרחב הציבורי, בעיקר נשים ואפרו-אמריקאים.

בין היצירות בתערוכה ניתן למצוא פורטרט של פרדה אקלום, אותו צייר האומן טל מגוס, המבקש להעלות לתודעת הציבור הישראלי את חשיבות מנהגותו של אקלום במבצעים להעלאת יהודי אתיופיה דרך סודן. כמו כן, ניתן לראות יצירות ריקמה מסורתית של מיזם "קורטה" המשלב ריקמה אתיופית בתכשיטים וחפצי יודאיקה.
הפקת התערוכה היא פרי שיתוף פעולה של מתנדבי "שותפות חיפה בוסטון", אגפי התרבות, הדוברות של עיריית חיפה וכן האגף להעצמה חינוכית וטיפול בפרט – תכנית "שילובים" של עיריית חיפה, אשר בחרו באוצרת ולריה גסלב. ולריה, אוצרת וחוקרת אומנות במרחב הציבורי ייצוג מגדרי ועשייה רב תרבותית, חיפאית.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "עיריית חיפה רואה חשיבות בהנגשת תרבות ואומנות מגוונת לתושבים, במיוחד בשנת הקורונה ותערוכה זו מהווה דרך חדשה להצגת אומנות מחוץ לגבולות המוזיאון ומסך המחשב. טבעי הוא כי העיר חיפה תארח תערוכה ייחודית זו, שכן חיפה מחזיקה במעמד "בירת הרב-תרבותיות של ישראל". בקרוב נסיים לשפץ מבנים עירוניים נטושים לטובת אומנים חיפאים וזה מהלך נוסף מיני רבים שעיריית חיפה מקדמת למען האומנות בעיר".

קישור לקטלוג התערוכה:
https://wetransfer.com/downloads/117288958a9b5f13a2c7a37b486003f520210228093501/b2db8c
עיצוב התערוכה: הגר מסר, עופרי פורטיס

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.