״מספיק עם רצח נשים ואלימות במשפחה״!

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד תמונה יחסי ציבור

תנועת אומ״ץ: ״מספיק עם רצח נשים ואלימות במשפחה״!  יש להעביר את הכספים שהוקצו וליישם בדחיפות את התכנית נגד אלימות במשפחה

תנועת אומ״ץ פנתה השבוע אל שרי המשפטים הרווחה וביטחון הפנים בדרישה להציב את סוגיית אלימות נגד נשים כיעד לטיפול בסדר עדיפות לאומי גבוה, מתוך החשש שנושא כאוב וטרגי זה יתפוס חלילה תאוצה המובילה להתדרדרות במדרון חלקלק לממדים שלא ניתן יהיה לעצרם. יעידו על כך 11 מקרי רצח נשים מתחילת השנה.


הפונים יו״ר התנועה פליצ׳ה פלד ועו״ד עמית עוז מהצוות המשפטי טענו בפנייתם: ״בשנה שעברה ממשלת ישראל, הגם באחור, יזמה תכנית, שעל פניה, אמורה לתת מענה יעיל למיגור התופעה המבישה. התכנית כוללת שילוב של פעילות חינוך אכיפה לצד הגנה מוגברת על נשים בסיכון ונשים מוכות במקלטים ייעודיים. ליישום התכנית הוקצו 50 מליון ₪. למרבה הבושה, לא עברו הסכומים והתכנית הוקפאה מסיבות לא רלוונטיות, אבל מקרי הרצח לא! ומאז הקפאתה נרצחו לפחות 15 נשים נוספות על לא  עוול בכפן״.

בתנועת אומ״ץ דורשים משרי הרווחה, המשפטים ובטחון הפנים, ליישם דחוף את תכנית ״אלימות נגד נשים״ תוך מימושה הלכה למעשה . לצערנו הרב טוענים ראשי התנועה: ״האלימות נגד נשים משתוללת ומזה שנים גובה את מחירה הנורא הבלתי נסבל של כ- 20 נשים הנרצחות מדי שנה על ידי גברים בתוך המשפחה ועל רקע רומנטי.
מאז תחילת 2020 נרצחו כבר 11 נשים ותינוק״.

עקב הבידוד, כתוצאה מהקורונה, דיווחו הרשויות על עלייה של 16% במספר התיקים שנפתחו על עברות של אלימות במשפחה ועלייה של 3% בפניות למשטרה. יש כאן קפיצת מדרגה מדאיגה״. עוד מוסיפים ראשי התנועה כי אין חודש שאזרחי ישראל אינם מתעוררים לעוד חלום בלהות, סיפור אימה של אישה שנדקרה, נחנקה או הוכתה למוות, כמעט תמיד בידי מי שראה באותה אישה חפץ וקניינו הפרטי.

להשקפתה של תנועת אומ״ץ שום חברה אנושית אינה יכולה להשלים עם מצב כאוטי בו נשים נרצחות דרך קבע על רקע אישי, משפחתי או רומנטי. אפילו מדינות עולם שלישי שבהן סובלות נשים אפליה בתחומים רבים  מענישות בחומרה כל רצח נשים קל וחומר שבמדינות דמוקרטיות זהו רצח לכל דבר.


תנועת אומ״ץ השתתפה השבוע, יום ב׳, בישיבת ׳הוועדה לעבודה ורווחה׳ בכנסת בדיון החשוב בנושא: ׳יישום התוכנית הלאומית נגד אלימות במשפחה׳ ותמשיך לעקוב אחרי החלטות הוועדה עד אשר ישוחררו התקציבים שהובטחו במלואם למלחמה חשובה זו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.