״הצעת החוק הפרטית של ח״כ שרן השכל לפיצול הרשות המקומית כסרא סמיע תמוהה, תעלה מיליארדים ויש לעצור אותה״!

יו״ר אומץ, פליצ׳ה פלד . צילום באדיבות אומץ

כך טוענים בתנועת אומ״ץ

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו לשרת הפנים, אילת שקד בעניין הצעת החוק הפרטית התמוהה של ח״כ שרן השכל לפצל את פיצול הישוב כסרא-סמיע והפיכתו לשני ישובים באופן שכסרא יהיה ישוב עצמאי וסמיע יהיה ישוב עצמאי.

בתנועת אומ"ץ, התנועה למען צדק חברתי משפטי וטוהר המידות, מסבירים כי פיצול שכזה אם יתממש, יעלה לקופת המדינה מיליארדי שקלים ומן הראוי למנוע אותו לאלתר.

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומץ

כותבים ראשי התנועה לשרת הפנים: ״לאורך השנים המגמה הייתה לאחד ישובים קטנים ולא לפצלם, וזאת על מנת לחסוך בתקציבים כספיים רבים שכן פיצול כזה מצריך מנגנונים נפרדים כולל ראש מועצה, חברי מועצה, חברי הנהלה, יועץ משפטי, פקידים, נכסים ועוד ופיצול שכזה יעלה לקופת המדינה מיליארדי שקלים ומן הראוי למנוע אותו לאלתר״.

עוד מדגישים ראשי תנועת אומ״ץ כי גודל הישוב כסרא-סמיע מונה בסך הכל 9,000 תושבים כאשר כסרא מורכב מ-  6,000 תושבים וכפר סמיע  מ- 3,000 תושבים והם מביאים לדוגמא את העיר תל אביב שמספר תושביה הוא 700,000 הרי שמדובר בסך הכול ברחוב אחד מאוכלס ואין כל הגיון כי ברחוב כזה תהינה שתי מועצות שונות.

בתנועת אומ״ץ סבורים כי אין ספק שמהלך זה עלול ליצור תקדים מסוכן אשר אם רשויות אחרות ילכו בעקבותיו יגרום הדבר לעלויות מטורפות למשלם המיסים מה עוד שהנטייה לאחד רשויות ולא לפצלן. תנועת אומ"ץ מבקשת מהשרה לעצור מיידית הליך זה, שעה אחת קודם, בטרם הדבר יהיה בלתי הפיך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.