״הגיע הזמן שקק״ל, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית ועוד יעמדו לביקורת של מבקר המדינה״

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

תנועת אומ״ץ בפנייה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה: ״הגיע הזמן שקק״ל, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית ועוד יעמדו לביקורת של מבקר המדינה״

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, פנו ביום א׳ 25.7  לראש הממשלה נפתלי בנט וליועץ המשפטי לממשלה הד״ר אביחי מנדלבליט  בדרישה להכליל גופים אשר אינם ברי פיקוח כיום תחת פיקוחו של מבקר המדינה. בפנייה מתייחסים ראשי התנועה לסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית, קק״ל, הבונדס והסתדרות המורים, כל אלה אינם תחת הביקורת של מבקר המדינה.

גופים אלה מתנהלים כמדינה בתוך מדינה, ותקציביהם ממומנים בעיקר מתרומות, ממשרדים ומארגונים ממשלתיים. וההוצאות שלהם גבוהות. מוסדות אלה מהווים מקורות בלתי נדלים לסידור ג'ובים והרבה כבוד.

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומ"ץ

כותבים ראשי התנועה: ״גופים אלה אינם מבוקרים, אך מקבלים מימון וניזונים מתקציבי המדינה דבר הגורם לכאורה פתח לשחיתות ותופעות פסולות בניהול גופים אלה״.

בתנועת אומ״ץ טוענים כי גופים אלה ידועים כאנאכרוניסטים, קשורים האחד בשני, כמות שליחים והוצאות כספיות בעייתיות והמינויים תמוהים. המוסדות הציוניים, ובהם קק"ל וההסתדרות הציונית העולמית, הפכו זה מכבר ללשכת תעסוקה לקרובי משפחה של ראשי מפלגות ופוליטיקאים בכירים.

להבנתה של תנועת אומ״ץ לגופים אלה יש מבקר פנימי אך אין דין מבקר פנים כדינו של מבקר המדינה עם כל הסמכויות הניתנות לו על פי החוק לבצע ולנהל חקירה לעניין הניהול התקין של גופים אלה. אף חשוב לציין כי את מבקר הפנים ממנה העומד בראש המוסדות המצויינים דבר שיוצר ניגוד עניינים.

בתנועת אומ״ץ טוענים כי הפיקוח על גופים אלה בהעדר יכולתו של מבקר המדינה לבדוק ולבקר, הנו דל ואינו מאפשר פיקוח יעיל ואפקטיבי ונראה כי הדרך הנכונה והטובה ביותר היא לפעול לתיקוני חקיקה שיכניסו את הגופים האלה בצל קורתו של מבקר המדינה.

תנועת אומ״ץ פונה אל ראש הממשלה והיועמ״ש כתנועה ששמה על דגלה מנהל תקין, לפעול בכל דרך כדי לאפשר את התיקון האמור ובכך ישמרו טוהר המידות בכל הגופים הנ"ל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.