תעשייה צומחת בנוף הגליל

קרדיט צילום ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

 חברת "אקלימטיק" חנכה מפעל חדש בפארק התעשייה וההייטק "ציפורית" של נוף הגליל

המפעל החדש  נחנך  ביום חמישי שעבר בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העיר, רונן פלוט והבעלים של המפעל, חזי קרן. "אני שמח על כל מפעל שמרחיב את פעילותו ורואה בכך חלק מהצמיחה הכלכלית של העיר", אמר פלוט בדברי הברכה וציין כי  חברת "אקלימטיק" פועלת בעיר משנת 1973 והתרחבותה מעידה על הצמיחה הכלכלית של התעשייה בנוף הגליל.

המפעל מייצר מערכות קירור ומיזוג אוויר תעשייתי מתפרס על שטח של כ-2000 מ"ר. בהקמתו הושקעו כ-10 מיליון שקלים וכיום מועסקים בו 40 עובדים בקווי היצור, ההתקנה והשירות.  על גג המפעל הותקנה מערכת סולארית בהיקף של כ-120 קילווואט המורכבת מ-237 פאנלים סולאריים – הגדולה ביותר מבין הקיימות בארץ על גגות מפעלים.

עם  המעבר למפעל החדש החברה רכשה ציוד משוכלל כולל מכונת c.n.c אוטומטית אשר מייעלת את תהליכי היצור ומגדילה את התפוקה. כמו-כן הקימה מערך חדש להרכבת מקררי תצוגה. חזי קרן, מנכ"ל ובעלים של המפעל, אמר: "המפעל החדש יאפשר לחברה להמשיך במגמת ההתרחבות והצמיחה. המערכת הסולארית היא חלק מהאסטרטגיה שלנו להגדיל את ההכנסות לצד השמירה על איכות הסביבה ושימוש במערכות קירור בגז co2.

בעיריית נוף הגליל מציינים כי "אקלימטיק" מצטרף לרשימה מרשימה של מפעלים וחברות הייטק שהצטרפו לנוף הגליל: "סולאראדג'" – פיתוח וייצור מערכות לאנרגיה סולארית; "אלפא אומגה" – ייצור, הרכבה ומו"פ של רכיבים לתעשייה הרפואית בתחום הנוירולוגיה; "תיקון עולם קנביט" – ייצור תרופות המבוססות על צמח הקנאביס; "כנפית" – ייצור חלקים למטוסים; "סימס" – מפעל הייטק בבעלות קרן השקעות סינית; מפעל הממתקים "כרמית" העתיק את פעילותו מראשל"צ לנוף הגליל; "טריידי סנטר"- הדפסה בתלת מימד בתחום הדנטלי; "אפולק" –ייצור צבע בטכנולוגיה מתקדמת; "סימטל ציפויים" – מפעל הייטק חדש לקראת פתיחה בקיץ הקרוב; "אקווטרון" – בבעלות הקונצרן האוסטרי bwt (בשלב הקצאת קרקע); "ישראף" – מפעל לגידול יהלומי נוי מלאכותיים. בשלבי בנייה (לקראת פתיחה בקיץ הקרוב); "אם. ג'י מתאל גרופ" – ייצור מערכות לגילוי וניטור אש בטכנולוגיות מתקדמות (בשלב בקשת היתר להקצאת קרקע;  "מאזני שקל" – חברת השקילה המובילה בישראל; חברת  H2Pro  שאחד המשקיעים בה הוא ביל גייטס, נמצאת בשלבי הקמה מתקדמים  בפארק "ציפורית". החברה עוסקת בייצור מימן ירוק בתהליך חדשני המבוסס על טכנולוגיה פורצת דרך ברמה העולמית.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.