צה״ל מזלזל בניהול הקורונה – מפקיר את בריאות החיילים

צילום יח"צ פליצ'ה פלד

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר הוועדה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא פנו השבוע, יום ד׳, לשר הביטחון בני גנץ והרמטכ״ל אביב כוכבי בתלונה חמורה על דרך הטיפול של צה״ל בחיילים שחלו בקורונה בכפר הנופש באשקלון.

לתנועת אומ״ץ הגיע מידע בו עולה כי חיילים שנמצאו חיוביים לקורונה מועברים מיחידותיהם לאשפוז ובידוד לכפר הנושא אשקלון. לאחר שנמצאו חיוביים הם שוהים כ- 14 יום במתקן הנופש ולאחר מכן משוחררים מבלי שמתבצעת בדיקה לשלילת המחלה.

יו״ר הוועדה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא

כך יוצא, שחיילים שעדיין חולים בקורונה, מבקשים להשתחרר תוך כדי שהם מסתירים תסמינים אלה ואחרים, ומכאן יוצאים לחופשי תוך סיכון הדבקת בני משפחתם וכלל הציבור.

כותבים ראשי אומ״ץ:״ מה שקורה בפועל הוא שעל מנת להשתחרר מכפר הנופש באשקלון די בהודעה של החייל כי אינו סובל מתסמינים כלשהן ומערכת הרפואה בכפר הנופש מסתפקת בכך ואינה עורכת בדיקה להוכחת העובדה שהינם שליליים לקורונה״.

עוד מדגישים ראשי אומ״ץ: ״ חמור מכל, יש חיילים שמנצלים לרעה את שהותם בכפר הנופש ומדמים תסמינים על מנת להישאר ימים נוספים ולא לחזור ליחידותיהם. היה והחייל התלונן על התסמינים מעבר ל- 14 יום הוא נשאר אוטומטית במתקן ל- 3 ימים נוספים״.

להבנתה של אומ״ץ, המערכת הצבאית והציבורית נפגעות קשות בשני מישורים, חיילים שעדיין חולים בקורונה משתחררים וחיילים שאינם חולים ממשיכים לשהות במתקן לא הצדקה. אומ״ץ מבקשת  משר הביטחון והרמטכ״ל לפעול מיידית לתיקון וטיפול בבעייה חמורה זו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.